17 Temmuz 2013 Çarşamba

Sözcüklerdeki içtenliki okudum

Deniyorum
Deniyorum ama olmuyor çünkü bu yapmak istediğim şey değil,
Benden yapmamı istediğiniz şey

-

Okudum okudum insan okudum
Sözcükleri değil,
Sözcüklerdeki içtenliki okudum

-

Sözcülker yazmaz,
duygular yazarlar,
sözcükler sadece onlara tercüman/çevirici ve aktarıcı olamyı denerler,
o halde güzel dözcükler bulmayı denemek niye,
güzel duygular bulmayı denemek,
onlar güzel ya da çirkin doğru sözcükleri bulacaktır,
içtenlik ne kadar yoğunsa bi yazım/aktarım o kadar değerlidir,
yazımı sözcüklerle oynama yeteneği değil, duygularla oynama yeteneği ya da içtenlik yoğunluğu değerli kılar;

bu nedenle sözcükleri hiç okumuyorum ben, ne anlattıklarını bile değil hatta ne analatmak istediklerini, denediklerini, duyguları, nereye varacağını okuyorum;
-

Dün bi yağmur yağdı, çok yağmur yağdı, bazı yerlere su göllendi, burada ilginç olan şuydu, hava kabarcıkları çıkıyordu topraktan, saatler sonra aynı yere gittiğimde hava kabarcıkları çıkmaya deva mediyordu, toprak işleyenler bilirler, Toprak oa kdar havayı nasıl ve neresinde barındırıyor diye düşündüm, Hatta kendimce çıkan hava miktarını ve kaplayacağı alanı düüşnmeyi denedim, Ama şu an şu sonuca varıyorum ki toprak su göllenmeyen başka bi bölümle hava akımı kanal oluşturmuş olmalı, bu kadar havayı o kadar küçük bi alanda barındıramaz, Belki bi yerden başka bi yere açılan küçük bi hayvan deliği;

---

Pınardan/çeşmeden su aldım dersem aslında pınar ya da çeşme özne gibi görünür bu ifadede ama özne sudur, Sudan su almışımdır ben, Pınar ya da çeşme yoktur;

Su olan kendini neden çeşme sanar;
-

Ay ışık kaynağı değilse de (kaynaktan ışık tutar/yansıtır) aydınlatır,
Karanlık bi gecede aslında ışık kaynağı olmayan ay yerini bulmana ve gideceğin yeri görmene yardımcı oalbilir ancak yıldızlara bakarak yön tayini yapıyorsan ay, (sahte ışığından) yıldızları gizler,
olduğun yeri ve gideceğin yeri ve yolu biliyorsan ay sana yardımcı olur,
Aya bakarak yönünü bulamazsın;
Bilmelisin

2 yorum:

kahvetelvesi dedi ki...

İnsanı, olayları, sözcükleri okumak maharet ister..zahire kapılınca anlaşılmaz olurlar ya da yanlış anlaşılırlar. Batına bakmak lazım her zaman.. Görünmeyeni, ardında saklananı bulmak, keşfetmek, ortaya çıkarmak..Kelimeler de yıldızlar gibidir aslında..Yıldız gideceğin yeri bulmana yardımcı olur, kelimeler doğru düşüncelere ulaşmana..Yıldızı saklayan ay ışığı gibidir, kelimelerin önüne set çeken korkuların, ön yargıların, geçmişe ait tecrübelerin. Bunlar yolunu aydınlatabildiği gibi, bazen hedefe ulaşmana engel de olabilir..

isiklidusler dedi ki...

Bilmiyorum ben okuyorum ve
akan su,
şeffaf bi cam şişedeki su
renkli bi plastikteki su,

okuduğum her şey de sanki plastiklikle kuşatılmışlık gibi, ama aslında içinde su var hem de parıl parıl ve akışkan, ama akıtmıyor, plastikte ve güneşte demiyor, hapsediyor buharını kelimelerinin, ateşini saklıyor, oysa yakıcı sözleri var görüyorum ama öylesini güzel demişler ona onu dayatmışlar, güzeli bilmiyor,

Güzel insanların plastiklere doldurduğu hislerini okudum bugüne ve buna ağladım yukarıda,

Sevgi ve saygıyla

Yorum Gönder