20 Mayıs 2013 Pazartesi

Yunus, Deneme



Yunus, (emre olmayan, bilinmeyen, emre=erime, erme)

Farklı perspektifler, kelime oyunları

yun,us - yıkan aklım, arın (yunmak , sözlük yıkanmak, yun-yıkan)
yun-us (o) > oyunus, yunus (biz)
Yunus Emre,Yıkanan, arınan aklın erimesi isteği (akılda, akıl içinde, büyük akıl içinde)

-----------

(parantezler eklemelerimizdir, gerisi internette bulunabilece Yunus'a atfedilmiş sözlerdir)

Bir, Ben Vardır Bende (Tek bir ben)

Bir ben var bende benden içeri

Bir,  ben (bir tane ben, tek olan, birlik, tüm benlerin birliği) varmış bende benden içeri (gidildiğinde, dışta kalan bir ayrı, bir dışı benler imiş, yansı imiş, birimiş meğer)

Beni, bende demen bende değilim , (ondayım, bizdeyim)

Benci-leyin (benci olduğunda, örn, sabah leyin-sabah olduğunda) garip misin,
Benci olduğunda garip misin?
Bencil eyin, garip misin? (eyin sözlük,vücut, beden, sırt, göğüs kemiği, üstbaş, elbise, sırt)
Üstün başın bencil, garip misin?
Bencillik elbisesini, (eynini, bedenini vücudunu giyinmişsin), garip misin?
Bencillik sırtına yaslanmış (dayanak, güvence, bencillike sırtını yaslamışsın) garip misin?

Sen doğru ol da varsın sanan eğri sansın. Lâkin sakın unutma ki; Sen kendini birşey sanmadığın sürece doğru insansın.
"bir şey sanmadığın" - (bir şey, bir olan bildiğin, sanı ve zan ve varsayma ile sanmadığın yani bilgi bildiğin anladığın zaman, )

İlim ilim bilmektir, ilim kendin bilmektir, sen kendin bilmez isen, ya nice okumaktır.
İlim, ilme işi durumu, ilmek, iliklemek, bağlamak, bağlantılamak, bağdaşmak,iline iline ilişmek, ayrı uçları birleştirmek, yarları, ayrı ve yarı olanları ilmek ve tümleştirmek, kendini kendine ilmek, ilim, kendin ile birleşmek, kendi bütüne ilinmek ilişmek, bütünün ile ilişik olmak ilişki kurmak ilim, ilişki ilmi

Dervişlik baştadır, tacda değil. Kızdırmak oddadır, sacda değil.
(Sen kızdın ise sacsın aynı zamanda, kızdıran od var, ateşeleyen, körükleyen, tahrik eden)

Akıl bir kişidir

Dağlar nice yüksek ise yol onun üstünden geçer.

Dost(yar, yaratıcı, yaradan sanılan) benim gönlüm evinde Tenim içinde can imiş

Sanırdım kendim ayrıyım
Dost ayrıdır, ben gayrıyım
(ayrılık, gayrılık sanıdır, ayrı ile ayrılık, ayrı değilim gördüm, gayrı değilim bildim anladım, aynıyım, aynım, aynayım)

İnsan sıfatı, kendi Hak
İnsan durur (insandır) Hak, doğru bak (Hak insandır, doğru bak, İnsan haktır doğru bak ki yukarda der ki sen doğru olda bırak sanan eğri sansın; ehline sözdür;)

Dünya bir penceredir, her gelen baktı geçti.

seni, candan içeri severim

nereye bakar isem dopdolusun
seni nere koyam benden içeri

Okumaktan mânâ ne, kişi Hakk'ı bilmektir (kişi haktır)
Eri Hak bilmez isen, abes yere yelmektir (er haktır)

Hak Cihana Doludur
Kimseler Hakk'ı bilmez
Onu sen senden iste (Kendinden iste hakkı, kendinde ara, bak, o kendinde)
Ol senden ayrı olmaz (Hakk senden ayrı olamaz, sen ile birdir, bütündür, yek vücuttur, Yaradan ile varlık birdir ve aynıdır)


Yunus sözün anlarsan
Mânâsını dinlersen
Sana iy(i) dirlik gerek
Bur da kimsen kalmaz.

Bana seni gerek seni, (beni gerek değil, seni gerek çünkü sende kendim ararım, seni kendimde kendimde seni ararım)

Yunus'durur benim adım
Gün geçtikçe artar odum (odu artar ise sacı kızdırır)

YUNUS düşte gördü seni
Sayru musun, sağlar mısın

Aşk boyadı beni kana (Aşkın rengi kan rengi, kan boyası)

Miskin Âdem Oğlanını  Benzetmişler Ekinciye (ekinci, hasat bekleyen,ki zamane miskinleri)
Kimi Biter Kimi Yiter  Yere Tohum Saçmış Gibi (hasat, çimlenme, çimlenmemiş derilir mi?)

----------------
m > em harfi, r > r harfi, mr em ve re emar , emrenin emarını çektik, kemikleri erimiş,

Soru Yunus adında emre adı, sıfatı var mıdır? Herhangi dizesinde kaynakta geçer mi? Sonradan bozuldu dezenforme mi edildi? taptuk (tapduk) emre , emre tapduk ile yunus adı dergah bağlantısı ile mi emre oldu;

yunus emre, emre yunus - emre (u)yunus , emre uyunuz
Oysa aslı (o) yunus, oyunuz, (oyun, biz oyunuz) , (oymaktan oyunuz (siz)) değil mi?
yunus suyun yusun uyusun , usuyun (aklı yıka)

Yunus, yonus , yonis, iyonis, canis, janis, janus, yanis, canus-can akıl, jun,juny,junus,jonus, john,(can)

yunus soyun uyusun (da büyüsün nenni)

kemikleri sızlıyor;

0 yorum:

Yorum Gönder