23 Mayıs 2013 Perşembe

Bir oyun oynayalım mı?

Kelimeler yetse, Benim adım orman,  
                     
Kundağında kundaklanan bir ruh
Vicdanlardan göğe taştı

ne ahlak ne de sevgi gökten dünyaya indi
insanlık istedi keşfetti hepsini
---

içimde içinde yüzdüğüm bir deniz var
-

yüreğimde yaşıyorum
-

kendimde yaşıyorum
-

Bir ağacım ormanda,
-

Kim, bu ben?
-

Kim bu susan?
-

sen hiç, 'hiç' oldun mu ?
-

Aklımdan geçen sözler
Kalbimden gelen sesler
Hepsi bir orman oldu
-

bu kalabalığın içinde yapayalnız hissetmektense dünyanın bir ucunda tek başımayım
kir göstermeyen renkleriniz sizin olsun, (ki) korkmaktansa bulanıklığın tam içinde bir başımayım
(ki) benim belki de gizli bir bildiğim var elbette ağlarım, benim can kırıklarım var
(ki) senin gördüğün yanağımdan süzülenler, asıl içimde içinde yüzdüğüm bir deniz var

-
Dünyanın bütün nehirlerinden
Sözlerimiz seslerimiz aksın

-

aşk masalsa gerçek olsun
aşk (gökte yıldızlar gibi) sonsuz olsun
-

(bazen)Çok sağlam sandığım her şey birden bire çöktü
-

her şey insanlar için, görmek öğrenmek için
-

Kaybetmeye gerek yok bulmak için
-

Her gün güneş doğar, yeter ki açık olsun perdeler (perde-örten, perdeleyiş-koruyuş, saklayış, perde-ses-katman,boyut,geçiş eişiği,iki eşik arası)
-

Sizi bilmem, ama ben karar verdim.
Su gibi duru olup hep akmaya,
çoğalmaya, Dalgalanmaya, taşmaya...
-

Bedenim sağlam bulunmuş; yüreğim paramparça
-

çok parçalandım... parçalandıkça çoğaldım diye inanmazsam nasıl yaşarım
-

Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayati seyredersin
-

Hep sanmışım
-

Yağmur yağmış heryer yıkanmış
-

bir bilet istiyorum
sadece gidis olsun
cocuklugun safligina
gidip orda yasamam gerek
-

Hayat bize oyun oynuyor olabilir mi
-

Bizler büyürken durmaz büyür oyunlar
Bütün oyunlarda herkes kadar benimde payım var...
-

Sil baştan başlamak gerek bazen Hayatı sıfırlamak
Sil baştan sevmek gerek bazen Her şeyi unutmak
-

Biraz su biraz yeşillik Her yer benim evimdir
Taşırım dünyayı sırtımda Her dil benim dilimdir
-

Suyun derinliği aynıydı
Ama senin beline benimse omuzlarıma geliyordu
Sana bilmediğin bir şey söyleyemem
Ortak mı oluyorsun bir başkasının yalnızlığına
Yüreğin yalnızlık nedir bilmeyecek
-

Aynıydı gökyüzümüz
Berraktı umutlarımız
Farklıydı seslerimiz
Aynıydı gerçeğimiz
İnsanlığa ne oldu

Ormandık kül olduk
İnsandık kul olduk
Bittik artık
--

ne ahlak ne de sevgi gökten dünyaya indi
insanlık istedi keşfetti hepsini

"senin ne haddine böyle şeylerle uğraşmak?"
diye soran hazırcı tembel sen misin?
böyle yaşlanmak olmaz, seninki eskimek, çökmek
ruhu küskün bomboş bir bedensin

kelimeler yetse daha neler neler buldum
elimle koymuş gibi huzurluyum
geniş ve loş bir yer istersen sen de bir uğra (yüreğine)
--

öyle şeyler söyleyebilmek isterdim ki anlatabilmek
öyle şeyler gösterebilmek isterdim ki resmedebilmek
öyle bir ilaç bulabilmek isterdim ki kurtulabilmek
bıçakla keser gibi kesip atabilmek bütün her şeyi

rüzgar olmak isterdim

bu bir rüya bu bir dua
rüzgara karşı uçmaya çalıştım
gözlerim kapalı
körebe oynar gibi
el yordamıyla, sezgiyle

kesebiliyorsan ruhumu, dene; duygularımı, yüreğimi;
bu bir rüya bu bir dua
ne dersen de, öyle olsun
--

İçimde bir ateş yanıyor
Bedenim dar gelir oldu
--

Beni ben yapan içimdeki sesleri susturamazsın
Yüreğimdeki sesleri susturamazsın...
--

Biz hepimiz uyuduk bittik yalnızlıktan
Sür yüzünü yüzüme korkma yalnızlıktan
--

Bitmesin sürsün bu düş
Sende düşün sende konuş
--

Nereye..Gider bu aşk
--

bir oyun oynayalım mı?

herkes açsın kalbini
oyun oynayalım mı

her kalp bir büyük dünya
ve bir kalp kırıldığında
hayata dair ne varsa
üzerinde o dünyanın başlar yok olmaya

bir kalp kırıldığında
denizler kurur toprak küser
denge kalmaz o dünyada
her kalp kırıldığında
bir yerlerde yolculuk başlar
mavi renkten siyahlığa karanlığa
her bir kalp kırıldığında
--

Gülümse bir kez benim için eğer duyuyorsan.
Rüzgar oool...
--

Gece geçmez gündüz olmaz
Can bu dünyaya dayanmaz
neden
--

düşlerim gerçek gerçeğim yalan
---

Karlı dağların ardında biri yaşarmış Bulut olur yağmur olur Bize bakarmış
---

Aklımdan geçen sözler
Kalbimden gelen sesler
Hepsi bir orman oldu
Bir kibritle yok oldu
Yana yana en sonunda kül oldum
----

üvey insanlık
----

senin adın ne, bana ismini söyle
neden böyle nefret dolusun söyle
neden önce adını sordum biliyor musun
biraz kendine dönmen daha iyi olacak
bir adım daha atmadan önce
yolun nerde bitiyor baksan iyi olacak

çok mu anlamsız geldi adını sormam
kim olduğunu unutmandan olacak
----

Yağmur yağmış , her yer yıkanmış.
----

Beni sevmezsen yağmurları sev
Bulutlar ağlasın sen gül güneş doğsun yeniden
----

ver elini sonsuza
al beni dünyadan
nerden geldim
yolculuk nereye
----

yeniden doğup gelsem
çocuk kalır büyümezdim
----

Rüzgara yön sorduk bilinmez
----

boşluğa düştüğümde oyunlar yaratıp oynadığım taşlarım var
----

içinde herşeyin anlamı gizli unutulmuş bir dil sözlüğüm var
----

Karanlıkla dans etmeyi
Sonra ölmeye yatmayı
Kahpe dunyayı anlat

Her bahar öncesinde
Kardelene dönüşmeyi
Kopmayı koparılmayı anlat

Gözlerin dolu dolu, hayatın da oyle
Hep göz pınarında
Duran o gözyaşında
Akmaya hazırlanan
-----

Yorgun geldim bu dünyaya kimse bilmez
sonsuzluk benim olsa fayda etmez
Çaresizlik gözlerinde can verirken
Söylerim ben senin yerine
İşte ben böyle öldüm gittim kendimi gömdüm
Sonra toprağa sordum dünya böyle değildi
Toprak dedi sen kördün
----

Birden, aniden buharlaştık
Bol kitaplı bir odada
Dünya yavaşça önümde uzandı.

Yel değirmeni rüzgarla,rüzgar uçurtmayla geldi.
Uçurtma bir çocuğun gözünden dünyayı korkuyla seyretti

Kundağında kundaklanan bir ruh
Vicdanlardan göğe taştı
-----

hic islanmadan yüzmek ne kadar mümkünse
hic yanmadan atesle ne kadar oynanabilirse
icinde yasamak varken teget gecmek dünyaya
iste bana öyle geliyor cünkü zaman gecip gidiyor
avuclarinda hissetmek varken
birinin ellerini sikica tutup sevmekten güvenmekten korkar olmusuz
kapilari kapatmak yetmemis bir kücük asma kilitle insani insan serrinden sakinmisiz
gözlerimiz var ama görmek istemedikce yüreklerimiz var ama
iste bana öyle geliyor cünkü zaman gecip gidiyor
zamanimiz var ama korkmayi sürdürdükce
ruhumuz var teslim etmeden önce
----

Bir ağacım ormanda,(ormanda bir ağacım ya da ben bir oramnım dağınık ve (bu) ağaçlarımdan biri (o) ormanda)
----
(seçki)
Şebnem Ferah ,

1 yorum:

adenizcardak dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.

Yorum Gönder