3 Ağustos 2015 Pazartesi

-parçacıklar!


- müziğe gömülmek sadece müziğe gömülmek!

- okumak ister-d-im-söyleşmek ister-d-im

- bir zamanlar isterdim ki ; kafamı kemirmesin akplumbağalar

- ölmek bir üzüntü başkenti değildir-diildir

-bir anlatamama hali beni kapladığında
  bazen ölüyorum biliyor musun?

+yüzünde yüz olmayan bir yüz

- çoğu özgürlük derken ne dediğini bilmez
    bir tabak yemeği çağırmaktır
    buranın speciali

- insanlar savaşıyorlarsa savaşa hazır olmalılar -erdemlerini boyamalılar-

-  gerçekliği parçalıyorum ellerimle

- gerçekliği ellerimle sıktım- hiç bir hayat yolu/izi neşesi bulamadım

-  ben iyi biri değildim
   iyiler masallarda olurdu

- eşitlikten büyük özgürlük var mıdır?

- zaman bizi ağırttı
  alışmalı herkes bunşunlara

- bütün başlamak bitirmeklere gebe;

- kafamla karıştırdığım-sarstığım katmanlar ve kafamla karıştırdığım düş;

bir kaç dağ yıkalım mı


32 yorum:

adenizcardak dedi ki...

inançla yıkabilirmişiz dağları...
ölüm=huzur

isiklidusler dedi ki...

zaman=barış

adenizcardak dedi ki...

zamansızlık, mekânsızlık=sevgi

isiklidusler dedi ki...

sevgi=sevgi ve zaman=zaman

adenizcardak dedi ki...

sonsuz sevgi, sonsuz aşk

isiklidusler dedi ki...

distopya -ve fotografla yanıt vermek istiyorum-sunmak;
bu galeriyi (ilk) tavsiye ederim;

http://yenik.35photo.ru/

sonrakilerde işte öylesine!

http://35photo.ru/rating/photo_day/cat5/

http://zhiber.35photo.ru/
http://kelvinhuy.35photo.ru/

adenizcardak dedi ki...

bakacağım, eminim güzeldir <3

adenizcardak dedi ki...

babam baska boyuta gecti de o nedenle olum=huzur yazmistim o gun. aciklamak istedim.

isiklidusler dedi ki...

uçuşan düşüncelerden yapma kanatlar
uçuşur etra-f-ta

selam

adenizcardak dedi ki...

Selam ve selam

isiklidusler dedi ki...

taş rengi kadın
ve
kanat elleri

adenizcardak dedi ki...

taş kalpli adam ve bıçak elleri...

adenizcardak dedi ki...

düzeltiyorum izninle ama diğeri kalsın silmiyorum :) ve özür diliyorum <3

rüzgar elleri
ve
pamuk yüreği...

isiklidusler dedi ki...

sürmene bıçağı mı o?

bıçağa bakıyorum ve
bıçağı
uzaya salıyorum
boşlukta
zihnime bi imge

-olan bi şey bu anlattığım -tıklarım
bunun gibi oyunlarım
örneğin çay içerim bardağı boşluğa salarım /fırlatırım zihnimde /canlandırırım -bunun gibi işte

bıçağı düşünüyorum keskinliğini incelterek
yani ince bi canlı olsam
küçücük
küçük yada
bıçağın bile büyük olmadığı /keskin olmadığı-gelmediği bi küçüklük bu
metalin dalga olduğu
yada keskin olmadığı
bi büyüklük
bunun gibi bi şey işte
bunun gibi
bi de
bıçağa kestiriyorum hologram gibi bi imgeyi -kesiyor ama kesmiyor

bıçağa bakıyorum günler önce aklıma geldi işte!

bi sürmene bıçağıyla çok işim oldu bugün ve o bıçak paslanmış;


adenizcardak dedi ki...

Bıçak veya kesici delici seyler sık kullansam da ürpertiyor işte :-(

isiklidusler dedi ki...

bazen neyden koırkup korkmadığımı bilmiyorum
aslında
neyden/neden nasıl ürperdiğimi ve korktuğumu da
bir deliyi oynmaak
ya da bir korkusuzu ve çekincesizi
ama ama çekinceleri olan bir çekincesiz
bir deli işte bu

adenizcardak dedi ki...

Delilik güzel, deliyi oynamak daha güzel inan bana :-) seni seviyorum varım <3 <3 <3

isiklidusler dedi ki...

kök sökmek ve kök söktürmek!

adenizcardak dedi ki...

Gerekiyorsa köklerin sökülmesi... Başka çaren var mı? Bazı kökler kök söktürür haklisin <3

isiklidusler dedi ki...

kök sökmek zor iştir ancak kökten köke de değişir, Kök sökmüştüm o gün yanlış anlamayın---

adenizcardak dedi ki...

Yanlış anlama potansiyelimi de seviyorum <3

isiklidusler dedi ki...

parçacıklar dolu atmosferler!

adenizcardak dedi ki...

Dün gece güzel bir rüya gördüm önce korkuyorum gördüklerimden ama sonra bunun güzel olduğunu düşünüyorum. Gökten parçacıklar yağıyor...

isiklidusler dedi ki...

şöyle söyliyelim o zaman
,bilir misin? -isiniz? yada
karate kid vardır onun gibi şeyler
doğuda bir gurunun ya da ustanın yanına gidilir mesela
onun gibi
bu şeyde de vardır felan
kill bill felan
garip hareketler yaptırılır
usta çırak ilişkisi kabulü felan
ha karate kide dedik- orda önce hamur topları yakalatır
usta çırağa
sonra da
sinek avlatır bildiin japon-çin farketmez yemek çubuğuyla
şimdi yemek çubuğuyla sinek avlanmaz-yaklanmaz bu hikaye
işin hikaye kısmı ama kök söktürülür
eğer bi usta olsam-eğer çırağımda olsa
önce kazmayı ve küreği verir (bi de balta tabi)
bi kök söktürürdüm sağlamından
kök sökmeyen hayatın anlamını bilemez şimdi
bilemez dedikse bilir


adenizcardak dedi ki...

Yine ayni seyi yazacagim ama derler ki baban oldugunde buyursun tutunacak dalin kalmaz. Bir ay oldu buyumedim :-( belki şöyle adamakıllı bir kök sökmem gerek. Kimbilir?

isiklidusler dedi ki...

yo ben bu hikayede bi işi yapmadan o işin kolaylığından dem vurmak geçtim yani ahkam kesmek,

-gövdesi kesilmiş ağacın kökü zor kesilir sökülür
gövde ayaktayken yani ağırlığıyla yıkmak kolaydır- tüm köküyle

ve bazı ağaçlar gövdesi kesildiğinde köklerinden kök salar /-yeni gövde- -onlarca-binlerce
ve bazı ağaçlar gövde kökü sökülse bile kök uçlarıyla gövde salar

o gün tesadüfen kök sökmüştüm ve birden aklıma takıldı- kök söktürmek boş laf değil

adenizcardak dedi ki...

Vardir buyuklerin bir bildigi :-)
Bosuna dememisler demek ki...

isiklidusler dedi ki...

hep varlığımı parçaladığımı düşünürüm ya da bi bedenim olmadığını
ama bunu düşünemem-başaramam
bedenimi uzatırım uçururum ya da bu da olmaz işte
başka şeyşere katışmak ve ne olmak üzerine çok düşündüm ben dersem bilmiyorum yalan olur mu? ama bir çıkış ve yol da bulamadım

gökten parçacıkların yağdığı rüya
bir eşzaman
bir geçmiş rüyamı anlatıyordum -geçmişte
o an merakla incil okuyan bir arkadaş/tanıdık tam da öyle bir bölüm okumuş yakınlarda
ve tasviri çok benzetince (incildekine) birden dejavu (aynısını yaşamak olmak) vb. olmak gibi bir hisle sarılmıştı bana ne olduğunu anlamamıştım

parçalar?
-ben ne deneceğini bilmiyorum
suya işleyen sözler
yani su toprağa işler bir süre
sonra toprak doyar ve artık su emmez
ve denizler toprak üzerinde durur-topraklar üzerinde yüzer
bu tasviri daha önce bir parçalanma -hissi- üzerine yapmıştık
yani toprak geçirgendir oysa su onun üzerindedir /tüm suyu emmez

isiklidusler dedi ki...

ölümü anlayamam ben -hiç anlamam
ve tek bildiğim -diyebildiğimde -felsefi tartışamalarda da -ben henüz ölmedim -ben hiç ölmedimdir-kendime yakınlaştıraram/=böyle bi bağ da kuramam açıkçası-duygusuz-

aklıma tek şey geldi Tarkovsky sözü -İnsanlara ne söylemek istersiniz? bu blogda da paylaşmıştık bunu

http://masumcetin.tumblr.com/post/96993365619/insanlara-ne-s%C3%B6ylemek-istersiniz-andrei


adenizcardak dedi ki...

senin başka bir bloğun mu o adreste verdiğin? bakacağım :)

isiklidusler dedi ki...

benim değil- (blog için)
tıkandığımda
işte
ne söylemek isterim
deyince
ya da
gibi olunca
içimden
bu söz geldi;
bilmem?

kendim düşündüm yani?
insanlara ne söylemek isterim? yada isterdim

bilmem?
sanırım duruma göre de değişir

isiklidusler dedi ki...


en son şunu yazmayı düşündüm ve kalktım yeniden!

babam ölse?
ilk kardeşimle -erkek- hiç konuşmam sanırım;konuşmadan anlaşırız biz
nasıl haber veririm?
babam öldü? ya da ölmüş sadece bu?

kız kardeşim ikinci kardeş-
babam öldü ya da ölmüş -sanırım bu işi ben yapmak istemem yani ona ben haber vermek
başka bi şeyde söyleyemem zaten- hem dilimde dönmez buna da ya da bi başkasına söyletirdim ona-onun için

-herkes bilmeli aynı anda ya da bi anda -beklenmeli sanırım en güzeli bu olurdu

ilk gençlik yıllarımda babamın ölümün düşündüm ve beklenmedik olurdu-travmalı olurdu? hazır değildim buna karar verdim
bugünlerde ise sade annem cephesinden düşünürüm bunu-ben cephesinde etki etki uyandırmaz sanırım ve tepki de

annem cephesine gelince hiç bir şey etki uyandıramaz onda ve hiç bir şey ulaşamaz ona ve hiç bir sözcük
ve anlatımda bu yüzden susardım da
ölüm travmasını düşündüm ve ölüm anını iletişim kurulamaz -basınç
sadece bu

kız kardeşimi düşümdüm-doğal olarak tepkiye ve teselliye -dolaylı- ihtiyaç duyacaktır; bunu ben yapamam ve ulaşamam ona
bunu biliyorum ve baştanda denemezdim -sadece dinler anlar ya da denerdim ve sarılırdım ama soğuk olurdu bu da
belki erkek kardeşim denerdi yani o da ulaşamazdı ve ölüme soğuk bakışı o da kendi cümlelerini ve anlayışını sunarsa sadece olumsuz

-yakınlarımdan ; örneğin başa bi yakınımın babasının ölümünü düşündüm
takmazdık bunu ve sanırım bitsinde kurtulim artık deyişini görürdüm bu kalabalıktan ve de sezerdim
üzgün ama umarlı ve sade bir huşu bu
sanırım bizi yoran tek şey kalablıklar ve gidiş gelişler olurdu-insanlara açıklama vermek ve sunmak-başka şeyler demek-rol yapmak mesela

annanemin dedimin ölüş travmasına gittim

ben insaların eğlenerek gömülmesinden yanayım-yaslanmadan
ölüme üzülmek gerekli değil!
bu söyleyeceğim de

irlandalıların içtiklerini görmüştüm bir filmde her yıldönümünde buluşuyorlardı ve içiyorlardı aklımda kalmış
belki blogda da paylaştım
paylaşmadığım için -se üzgünüm

-ölmek sıkıcı!
ölünmesi de öyle ve cenazelerde
herşey değişmeli bu durumlarda
cenazlerde düşünürüm ben ne aptalca şeyler bunlar hep
hocaya dur ulan napıyon demek isterim
insanlara siz ne yapıyorsunuz ne düşünüyorsunuz demek
ve düğün adetleri gibi değişmeyen bu şeyler yapay bi gelecek ve bir şeylerin içinde sıkışmak hissi yabancı-başkası-diğeri-leri olmak hissi ve ikincilik suskunluk verir bana da sadece hep


-çocuklarımın bu aptallıkları yaşamasını beklemezdim-istemezdim yani bi de
umarım eriştirebilirim bazı şeyleri ve bunun gibi şeyler işte

ölüm-insan kendine bile anlatamaz kendindeki imgeyi-bilir bekler bilmezbekler işte bu!

(yazamadığım şeyler-bağışlayın)

ben insanın kendine anlatma ağırlığıyla ilgileniyorum ve duygu yüküyle
söylemek istediğiniz varsa dinleyebilirim ve paylaşmadığınız paylaşmak istediğiniz sözler ve düşünceler-alıntılar sadece

babalarn öldüğünü söylebilirim-bu hayatı biliyorum bu hayat böyledir işte insanın canını yakar-aklını karıştırır ve yorar ve başka şeyler-travmalar hep bizi bulur ve yaşarız bunları hep birlikte bazı şeylerle işte

Yorum Gönder