10 Mayıs 2013 Cuma

Düşüncemin kılığını değiştirmektense, susmak, benim için daha kolay olacak!

Düşüncemin kılığını değiştirmektense, susmak, benim için daha kolay olacak!    Aykırı Düşünceler - Denis Diderot

Hakkında söylenenler
    Bütün yaşamını gerçeğe ve doğruluğun coşkusuna adamış bir insan varsa, bu, Diderot'dur. --Friedrich Engels
    Diderot ve diğerlerinin emin olabileceği tek bir şey var: Kişi soru sormaya cesaret etmeli, bir başkasının düşünme gücüne güvenme?li ve her şeyi baştan düşünmeye hazır olmalıdır. --Michel Foucault



Sözleri, (vikisöz, kaynaklı kaynaksız, atfedilen,vb.)

Adaletin aklını kaybettiği yerde felsefe susar...

Felsefeye ilk adım inançsızlıktır.

Aklımız tanrının bir hediyesi ise ve inancımız hakkında aynısını varsayarsak, tanrı bize uzlaşmayan, zıt iki hediye vermiştir demek.

Bana bazı şeylerin aklımızı aştığını söyleseler de, bu, saçmalıklara inanmama yol açmaz. Hiç şüphem yok ki aklımızı aşan şeyler var; ama aklımıza aykırı olan herşeyi ve ona zıt düşen ne varsa, cesurca reddediyorum.

Büyük bir ormanda kayboldum ve önümü görmek için küçücük bir ışığım var. Orada yanıma biri gelir ve der ki: "Kardeşim, yolunu daha iyi bulmak için mumunu söndür." O birisi bir ilahiyatçıdır.

Eğer rahipleri istiyorsanız filozoflara ihtiyacınız yok demektir ve eğer filozofları istiyorsanız rahiplere ihtiyacınız yoktur; çünkü biri aklın dostu ve bilimin geliştiricisi olarak anılırken, diğeri aklın düşmanı ve cehaletin savunucusu olarak tanınır.

Filozoflar hiç din görevlisi öldürmemiştir, oysa din görevlileri çok fazla filozof öldürmüştür.

Felsefe sadece gerçekle uğraştığı izlenimi verir ama belki de düşlemleri dile getirir, edebiyatsa sadece düşlemlerle uğraştığı izlenimini verir ama belki de doğruyu dile getirir.

Yanlış yola girdiğinde, hızlandıkça daha da kaybolursun. 

Son hükümdar, son din görevlisinin bağırsaklarıyla boğulana kadar insanlar asla özgür olmayacak.

İnsanı taş ya da kırık kalpli yapan bu dünyadan gidiyorum. Beni nereye gömerlerse gömsünler.

http://www.tsip1974.com/Denis%20Diderot-Ayk%C4%B1r%C4%B1%20D%C3%BC%C5%9F%C3%BCnceler.txt

0 yorum:

Yorum Gönder