23 Ekim 2013 Çarşamba

Yeni çağ da / Bir çağ ki akar ötelere,

Yeni çağda mızrak çuvala girsin

Hey Gökler / F. Hüsnü Dağlarca

--

Bir çağ ki akar ötelere,
Bir ak.. ki yüce atalar

Türkçe Katında Yaşamak / F. Hüsnü Dağlarca

--

Oynasak
Biri yıldız olsa
Biri ben olsam.


Oyun /  F. Hüsnü Dağlarca

--

Ağaç taşı anlamaz

Mavi /  F. Hüsnü Dağlarca

--
 
İşte karanlık büyümüştür,
İşte gözlerini örtmüştür yenilen.

Yenilen Büyür /  F. Hüsnü Dağlarca

--

Bir sorgu günü değil anlamak günü
Gözleriniz açılsa
Maviden

Simgelerde Yüzler / F. Hüsnü Dağlarca

--

Aşkla kımıldayan küçücük ışıklar uçusur içimde yön yön,
Yaşadığımın farkındayım.

 Zaman Parıltısı / F.  Hüsnü Dağlarca
 
--

Çıkamaz çocukluğundan dışarı kimse

Dört yapraklı yonca / F. Hüsnü Dağlarca

--

Bir kuştu,
Her tüyüne bir çocuk kordelası bağladılar
Uçtu o.

Çocuk Kuş / F.  Hüsnü Dağlarca

--

Bana göre dağ
Yalnızdır

Göre / F. Hüsnü Dağlarca

--

Bir ışık üstünde gelir
Gelir o
Işırsın
Seversin yeri göğü
Uyanmış tutsaklar çağrısına dek.

Simgelerde Yüzler / F. Hüsnü Dağlarca

--

Yüreğin mi daralıyor, yıldız ışığında,
Bırak anılar gitsin biraz daha geri.
Ruhu götürmeden vakit yürüyebilir,

Deniz Feneri / F. Hüsnü Dağlarca

--

İlk insandan son insana kadar, daima.
Kendimi ve herkesi boşlukta hissediyorum;
Dairemsi bir müddet iniyor ruhuma.

Kainatın Akşam Yoklaması / F. Hüsnü Dağlarca

--

Öyle uzun seviyorum ki seni
Ya yaradılışta doğmuşum
Ya ölümsüzün biriyim ben...

Seni / F. Hüsnü Dağlarca

--

Peki sizin bu doldurduğum boşluk
Sizin
daha istemiyorum
Işıksızlığını yaşadığım varlık
Hepsi hepsi
Sizin
Daha istemiyorum

Geri Verin /  F. Hüsnü Dağlarca

--

doğada ilk kirlenmedir
ülkelere bölünmesi yeryüzünün

Kara Çizgiler /  F. Hüsnü Dağlarca

--


Ruhumun dünyasından eser tahayyüllerim
Rüya rüzgarlarında bir yaprak yalnızlığım

Yalnızlığım /  F. Hüsnü Dağlarca

--

Ben ölecegim, kimse seyretmesin,
Günes ve düsünceler içinde


Tenha / F. Hüsnü Dağlarca

--

Seslenir seni bana "sonsuz"
Der ki çoğal,
Der ki uzan mutluluğuna
Usun, iyiliğin, doğruluğun,
Bir bilinmeyenden bir bilinene dek
İşte and içiyorum,
Bütün ölüler adına,
Bütün gençler, bütün doğacak çocuklar adına,
Varacağım deyişine gündüz gündüz,
Varacağım Tanrı'ya dek,
Soluğumda soluğun.. 

Türkçe Katında Yaşamak / F. Hüsnü Dağlarca

(Dağlarca'dan Esintiler)

1 yorum:

adenizcardak dedi ki...

doğada ilk kirlenmedir
ülkelere bölünmesi yeryüzünün

Kara Çizgiler / F. Hüsnü Dağlarca

Yorum Gönder