23 Ekim 2013 Çarşamba

Patlam patlam patlamak istiyorum

 ---

Matematik adı çocuk zihni olsun,
Matematik adı çocuk zihni duyuşu imgesi gibi bi şey olsun,
Matematik adını kelimesini zihnindeki çocuk adı imgesinin doğurduğu bi şey/şeyler olsun üzerine;

 ---

Günüm, gecem
Bana yaşadığımın, varlığımın, herşeyin yolundalığının daha parlak bir ışığını getir;
Bana hissetmenin, anlamanın farkında olmanın daha parlak daha güçlü olduğu bir an getir,
İşte ben yaşıyorum (varım) ve sonsuzum duygusu içinden hiç kaybolmasın ve arttıkça artsın ve çoğaldıkça çoğalsın gibi olsun, Duygu/doygu patlatacak sığmaz gibi olsun, Neşesi/darı/coşkusu olsun,
O an öyle bi olsun ki, gerçeklik patlamış gibi olsun,
Gerçeklik patlamış gibi olsun;
Birazdan kendimin (içimdeki) içine uçarak atlayacağım gibi olsun;
Atladığımda deli gibi tekrar, ama atlarken mutlu gibi, düştüğümde işte burdayım gibi bi şeyler olsun;

Bedenim içimden yarılmış gibi enerjim içimden çıkmış gibi iki tane olmuş gibi, çoğalmış gibi olsun,
Biri bi uçurum boşluk gibi olsun, diğeri düşülecek bi yatak, karşılayıcı bi uçuk zemin gibi olsun;
Tüm bunlar atlayan bene hadi sıra sende daha biz sana atlayacağız der gibi olsun;
Düşmek ne uzun ne kısa olsun, Atlamak gibi keskin olsun,
Düşmek uyanmak gibi başka da kalkmak gibi olsun,
Her yanda görünmeyen parıltılar var gibi olsun,
Boşluk seni beni gıdıklıyor gibi olsun;

Kendim kendime işte bu benim der gibi saçılsın,
Kendim kendime işte bu benim der gibi saçılsın,
Üzerine patlasın, üzerine saçılsın/ atlasın,
Varlığım patlasın
Öyle bi patlasın dağılsın açılsın ki,
Patlasımda oldum der gibi;
Patlam patlam patlamak istiyorum

Zihnimde patlama şiddetinde açılımlar ki ben bile inkar edemeyeyim gibi
Zihnidem anlatmak, anlamak patlasın
Zihnimde bilmek patlasın,
Zihnimde öyle bir patlasın ki anlamamak bilmemek onu basınçlı kaplar gibi sıkıştırsın sıksında daha güçlü patlasın
Kıyametler bu patlamaların zerresi gibi olsun kalsın yanında
Ziihnimdeki tüm cehennemler anda don buz buz patlasın

Varlığım varlığma görüş patlasın/patlasın
Bakış/biliş patlasın
Şaşkın donuş patlasın

Neşe adı, sevinç adı, coşkunç adı, soğuk gibi su gibi boşluk gibi hiçlik gibi uzay gibi olsun her yeri ve her şeyi doldursun, İçinden çıkılmaz gibi olsun,
Başka şey duydurmaz gibi olsun,
Karanlık kasvet varamadan erir donar gibi olsun;
Patlam patlam an patlasın,
An üstüne an patlasın,
Vuruş vuruş vursun zihnime,
Yarış yarış yarsın zihnimi,

Neşe neşe neşe patlasın,

Coşkun sel çağnıyan anım, anlarıma an patlasın, an dağıtsın,
Eskik zamanlı bi an sandığım bu duyuş, sonsuzuma sonsuz patlasın,
İçinde patladığım patlamaya patlasın;
anlatmayan kelimelerim patlasın
Anlatmayan anlamaya naklım patlasın
duymayan kulağım patlasın
Kendimden söz/his kaçıran eksik duyuşum patlasın
İçiçe içiçe her şey patlasın
Patladıkça patlasın;
Atım atım patlasın

Kayalara vurup giden çarpıp giden kasvetler gibi dağılan bu şeyler,
İçindelik-içimdelik patlasın
Anlatamzlık ve bu anlatamazlık bu kendine dokunamaz çatır çatır patlasın;

http://www.siir.gen.tr/siir/a/aziz_nesin/cocuklarima.htm

Say ki hiçbir işin yok da düşünüyorsun
Düşün düşünebildiğince üç boyutlu
Amma da düşünüyor diye şaşsın dünya
Sanki senden önce düşünen hiç olmamış

Dalga mı geçiyorsun düşler mi kuruyorsun
Öyle sonsuz sınırsız düşler kur ki çocuğum
Düşlerini som somut görüp şaşsınlar
Böyle bir dalgacı daha dünyaya gelmedi desinler

Dünyada yapılmamış işler çoktur çocuğum
Derlerse ki bu işler bişeye yaramaz
De ki bütün işe yarayanlar
İşe yaramaz sanılanlardan çıkar


Aziz Nesin

---

Karanlikta kımıldayan düşünce

Behçet Necatigil

--

2 yorum:

kahvetelvesi dedi ki...

Bu yazı çok hoşuma gitti,,sanki diğerlerinden daha farklı gibi... belki yanılıyorum, ama düşünmeden, akla geldiği gibi, olduğu gibi... yazılmış gibi.....Akıcı, keyifli....

isiklidusler dedi ki...

Teşekkür ederim,
içimden geldiği gibi,
hislerimle,ve anlatılamayan duyuşlarımla,

Yorum Gönder