23 Ekim 2013 Çarşamba

Bir çeşit anlatamayış;

Yoksa bir sonu, olmayacaksa
Bitsin gitsin, patlasın dağılsın bu anlamazlık, bu yalnızlık, bu bilinmezlik
bitsin, gitsin, dağılsın;
patlasın emi
patlasın
---

Bütün çabalarım olmuyora varıyor,
sanki her yer, her yerin adı olmuyor ve olmayacak konulmuş,
varacakın adı bu,

---

Bu değil anlatışım, bir yalanı anlatıyorum şimdi,
bu değil kargaşam ya da bilmediğim,
sakladığım bi yer ya da saklandığım ya da içinde bulunup kendimi koruduğum sığındığım
ama bu da değil,
tüm yalanlarımı görüyorum artık çünkü hislerim doğruyu söylüyor
kendime yalanlar söylediğim be değile çıkıyor hislerim
ve sanki her yer bu değil
ben nerdeyim;
ben ordaysam her yer ne ve nere
bu değilse ne yalanım dolanım

---

Zihnimde kargaşadan kurulmuş bir köprü,
çöküyor,
çöküp duruyor,
iyi de ben nere düşüyorum,
şimdi nereye gideceğim

ola ki, olsun ki,
bilinmezliğe umuttan yapılmış bir köprü
çok umudun ve umut mühendisliğinde olması lazolım belki o ayrı
o nereye çıkacak
ola ki , olsun ki bilinire, bilenen,
orayamı gitmek istiyorum ben,
daha çok acı, daha çok akrmaşa içinde boğulmak dağılmak istiyorum ben/ istiyor gibiyim
neden?

İşlenmemiş umuttan evrenlerim,
Her yere ve her şeye köprüleyebilecek ham-saf düşüncem ruhum neden bu izbede çürümek istiyor gibi
Bu şiire kaçan yalan bi duygu anlatımıysa neden doğru susar içimde elimi kırıp elimi almaz,dilimi kırıp dilimi almaz

Bir avcı ve bir ok,
Avcı hedefi bilir görür,
bi düşünce avcısı bi duygu avcisi sislerle dolu bi boşlukta kanat çırpan kuş gibi nereye gitsin nereyi oklasın,
Düşünce ham imgeden yoğurup, içine farklı dokunlar katılıp yoğrulan ve pişirilen hamur gibi,

Zamanım zamanıma ve anım anıma bindi,
Bi anımdan başka hissettiğim bi anımı düşünüyorum ve gözlemliyorum ve anımdan anıma esin aynılık oluşturmayı deniyorum, başka bir andaki kendimle onu kendim hissederek iletişim kuramıyorum, Sanki onu yaşayan ben değildim ben o karmaşayı yaşamazdı mama yaşadım biliyorum ve görüyoru mve ona ulaşamıyorum onu benimleyemiyorum gibi bi karmaşa ve tüm diğerleri,

Artan bilgi edinme çabasının ölçütünün ne, Zihninde bi temel yoksa ne üstüne yüklenecek yükselecek direk, Tüm kavramlarım, bilgim bilimim bildiğim çöktü, Hiç bir veri,,, taban yok-temel yok

İstemek içine hiç bir şey sığmıyor ya da her şey sığıyor, sınırsız-tutarsız ve isteğim ötesi istiyorum ben ama istediğimi bilmeden ve istemeden unutmak ya da bilmemek içinde gibi ki unutmak bile bunu kapsamıyor;

bu çılgın çağlayan zaman, tüm köprüler, anlatılamayan his;

-

buraya açmadım ben bu kapıyı buraya girmedim, evet
Günlerdir ve geçmişinde yıllardır zihnimde yoğurduğum bu anlamazlık cevapsızlık ve gün doğar gibi doğacak ve aydın sürecek anlamlı gün isteği/ beklentisi ya da bu değilse bile bu yakını şeyler üstüne,

duygularım onlara baksam, tam şu an,
içten;
şöyle hisssettim dağılmış ya da sisten yanlış yola sapmış gibi
iyide ben durgunlaştırmak, toplamak ya da doğru yolda olmak istemiyorum gibi de hissediyorum,
patlasın dağılsın gitsin her şey çözülsün,
yürümekte istemiyorum ki uçmak bile zahmet, kendiliğinde giden bir gidiş gibi bi şey ama
oyunbozan çocuk olsam bile bahanelerim var;
ve bi karmaşayı bi araya toplayıp (ondan) güzel bi şey yapmayı denemek yerine nedne karmaşasızlıkta ,,,
Bir yankı ve bir ayna o beni büküyor yoksa kimsesiz hissederim, Ben okunuşuyorum ona çarpıyor ve bana dönüyor nasıl döndüğüne bakıp yeniden bi konuşuyorum gibi bi şey bu,

ama lar boğuldu içimde;

her neyse bi şey vardı çıkmadı sanki bu gece, ya da çıakrmadım onu bilerek ve isteyerek bunun gibi bi his;

ama hazır değilim gibi değilde istemiyorum ya da değer vermiyorum bi histe eşlik ediyor,

Ve son sözüm duygum
Ve ateşten duman çıkar ateş görünmesede gören için duman ateştir ve ateş yol almaz ama duman yol alır, kokusu ve sisiyle; Ve yakında yakar ateş ama duman yakmaz, ateşi hatırlatır yine de 

ve yani desem ki patlamadım yanmadım, küçük bi ateşten yaş ve yapraklı düşünceler yakıp bolca duman yaptım desem bu ne ukalalık derin kendime

Bahçemde temizlik yaptım, tuttum bide ateş yaktım, kül ve gül savurdum,
Çalı çırğpı bunlar , derdim ne sapı ne kökü
Güle güle;


0 yorum:

Yorum Gönder