22 Temmuz 2014 Salı

başlamama


“Yalnız bir yolun anlatılışı kalıyor , varlık doğmamış olduğundan yok-olmazdır da, Yapısı  bütündür, sarsılmaz  ve  hedefsizdir.  Ne bir  kere  var idi  ne de olacaktır,  şimdi  bir  bütün  var  çünkü.”

“Nasıl bir doğuş bulacaksın ona?
Nasıl, nereden yetişmiştir? 
Bırakmayacağım  var-olmayandan  söz  etmeğe  ne  de düşünmeğe  seni;  söylenemez  düşünülemez  çünkü  var-olmadığı. 
Nasıl yok olabilir var-olan öyleyse?
Nasıl doğabilir?
Doğduysa var değildir, ilerde  doğacaksa  da  öyle. 
Böylece  doğuş  sönmüştür  ve  ölüm  yok olmuştur.”

Parmenides

“Kımıldamadığı,  başlamadığı,  doğmadığı  ve göçmediği için aynı şey olarak, aynı şey içinde kalarak, kendi kendine yatar.”

Var olanın dışında başka olmayacaktır


6 yorum:

isiklidusler dedi ki...

başlayamaz çünkü başlama başka bir başlama içindedir;
başlamama içinde olan şey başlamamıştır, başlama içinde olan başlama içindedir;
başlama ve bitme aynı yerde ya da aynı değilse buluşamaz, zaman içinde buluşması ifade edilemez;
başlama ve bitişin aynı yerde buluşması başlamayı ve bitişi ifade etmez;

devinen ok başlar ve biter ama başka bir uzay içindedir ve uzayın başlaması söz kousudur; mekan ve genişlik ve devinilen zaman içinde;
uzayın başlaması da başka bir başlama içindedir; kendi içinde başlaması ,
uzay başka bi içindeliğin içindedir;
sonsuz-çokluklu-başlama arandığında ilk başlatıcı bulunamaz çünkü sonsuz ileri ve geri gider,
devinimi sonsuzsa devinim takip edilemez ve yakalanamaz;
siz takip ettikçe o da uzaklarşır;

başlangıçlar başka başlangıçlara ve bitişler başka bitişlere gebedir ve bu sonsuzdur;
doğum ve ölüm döngüsü ya da doğurma sonsuz doğurmaya ya da sonsuz ilk doğurana gebedir;
ve her seferinde ilk doğuranın doğurucusu olması gerekecektir çünkü o doğurmuştur;
oluşturuculukta sonsuz ilk oluşturucuya ya da oluşturucunun oluşturucusuna gebedir;
oluşturulmamış oluşturucu ya da oluşturulmamış-oluşturabilen-oluşturucu sondur, baş değil, ilk değil; doğrusal sonsuzlukla düşünüldüğünde iki uçludur, doğumlarda/oluşturumlalarda sonsuz sürmelidir;

sonsuz doğrusal ve uçsuz bi uzayda hareketi nsonu bulunamaz;
kapalı bi şey ya da şey bi şeyin içinde olmalıdır,
içinde olduğu bi şeyin içinde olmalıdır,
sonuç olarak nihai dışsızlık ya da nihai dışa sonsuz genişleme ve bitmeyen hareket ve devinim tanımlanmalıdır;
bir ilk yaratıcı olsa bile deviniyorsa onu nasıl yakalayacak ve bulacaksınız,

ilerleyen hareket bir dış ya da son arar; bitim arar,
sonsuz bi sonsuzlukta doğrusal devinim nedir o halde?
sonsuz biçimsizse doğru-doğrusallık ne yapar?

ileri diye bi yer yoktur
sonsuzlukta ya da sonsuz bi boşlukta ifade edilebilir mekan yoktur, bulunduğun yere göre konum ve yön belirir;

bulunduğun yer her yerdir ya da her hangi bir yerdir, eğer iki yerde aynı anda ya da iki yerde birden bulunmuyorsan bulunmalığını nasıl ölçer ve kıyaslarsın?

sonsuz bi şey kapalı değildir, onu kapalı yapan bitmemesi ve devinimidir;

sonsuz içinde diviniyorsan nerede ve neresinde devindiğini önemi yoktır çünkü sonsuz ölçülemez ya da ölçüme ihtiyaç yoktur;

bitmeyecek bi şeyin bitim yaşı hesaplanamaz;

mekan başka bir mekana göre değilse hesaplanamaz ve ölçümlenemez;
mekan kendi içinde;
kendine göre;




isiklidusler dedi ki...

felsefeye başlıyorsanız felsefeye başlamalısınız çünkü yolunuz çoktur;
felsefe tüm gözlemler bütünüdür;
felsefe tüm soruların cevaplarının parladığı andır;

isiklidusler dedi ki...

hayır,
gitme eylemi içinde devinim yoktur
ya da devinme eylemi içinde devinim yoktur, devinimin kendisi devinmisizdir;
devinme devinimsizliğe ya da durmaya göredir;
gitme kendi içinde gitme değildir;

hayır
devinilen şey devşinimsizdir;
ya da devinen ile aynı hız ve devinimdedir;
ya da devinen iki şey aynısal dülmede aynı hızda deviniyorsa ikisi arasında devinim yoktur;

boşluğun kendi içinde devinimi şeyleri etkilemez;
boşluk kendi içinde devinmesizdir;
boşluk başka bi boşluk içinde ifade ediliyorsa kurallar ve yasalarla dönecektir;

devim devimsizliğe
hareket hareketsizliğe ve
sonzsuzluk başsızlığa/başlangıçsızlığa ilişkindir;
başsızlık ve başlangıçsızlık olamadan ve olmaksızın sonsuzluk tanımlanamaz;

başlama içinde sonsuzluk sonsuz ileri devinim yanılgısıdır;

başladığın yerden tekrar geçerek sonsuz yol alabilirsin ama aynı yerden iki kez geçerek yol alırsan

sonsuz olarak devinim devinimsizlik ve devinimsizlik (kendi) devinimdir,
nesnenin ya da şeyin doğasına ilişkindir;

hareket duran bir noktadan hareketttir;
bi şey kendi içinde kesitlendiğinde ve bölündüğünde duruma göre hareket durur, izafi olur;
şeyler hareket etmeksizin gözlemlendiğinde ya da zaman durduğunda/durdurulduğunda ne olur?
harekette durur;
ama hareketsizlik içinde hareket edersen zaman akar mı akmaz mı?
şeyler için zaman ve devim mi durdu?
zamanı durdurduğun halde zaman içindemi yol alıyorsun, tüm şeyler dururken
akma zamanını şeyler göre hesaplayamzsın bilince göre göre hesaplarsın bu durumda
zaman sonsuzdur çükü durdu, gözlem sonsuz,

şeyler devinmezken zaman sana göredir, an nerde?

isiklidusler dedi ki...

bir titreşimin düzenlliği için ilk enerji aramak;

enerjinin kendisi,

enerji kendi içinde kendine mi enerji sağlıyor?
enerjiye ne enerji sağlıyor,
enerji olmak onun doğası,
onun doğasını onun doğası yapan ne?

enerji bir kavram ve kavram soyut; devinen bir soyut;
düşünme;

isiklidusler dedi ki...

varolma tümüyle keşfedilse varolma biter demek saçmalık
öz
oraya bakıyorum olma haline,
kendini nasıl üretiyor
nasıl devindiriyor,nasıl var ama nasıl
varolmanın varolması,
enerjinin-özün ya da zekanın kendiliğinden varolması,
bilincin varolması neye ilişkin?
enerji-değilki,
ama boşluk ne ve nasıl?
neye ilişkin?
tüm bu şeyler, içinde olmak, içindekinin içinde olmak;

zekayı boşluğa kim koydu dersem kimi kim koydu demem lazım, ya da boşluğu
bi şeyi yapan yoksa o yoktur demem lazım; ya da yapıcısı yoksa ve o kendinin yapıcısı değilse olma hali neye dayanır ya da ilişkindir, kendi doğasına olmalı; ama ona doğasını veren-katan ne desem, neye neliği katan ne demem lazım;
hiç olmamanın başlaması olmaz; var bulunmanın var bulunma olması bu şeyleri tanımlamıyor,
bi şey kendi doğasının yaratıcısı ve yapıcısı değilse doğası neye ilişkin;
boşlukta zekanın var bulunması yada boşluğun var bulunması neye ilişkin;

devinen sonsuz bir bilinç var diyelim, titreşim-salınım-dalgalanım ya da kalp atışı;
gerçekliği nerede oluşturuyor içinde mi? gerçeklik onun düşünmeleri mi? düşünmeleri katı hala alabiliyor ya da herhangi somut ve soyut ifadeyi alabiliyor mu? ama bunlar köke ilişkin değiller, kökün doğası ne? ve kökün doğasına kök olmayı ya da kök olarak var bulunmayı dayatan/öngören ne?
boşlukta doğmasızca var bulunuyor oluşumuzu mu kutsuyoruz;
zeka olduğumuzun farkına varışımızı mı? öz yaratıcılık yetimizi mi? tüm bunları ifade eden ne? kaynağı kaynak yapan,
bilinci bilinç yapan ne, bilmeyi bilme yapan; içinde şeyler devindiren-devindirebilen bi uzay, bilinç içidne oynanabilen oyunalr ya da oyunlar gibi gerçeklikler, öğrenme partileri ve kurgusallık ama bilinç işte o neye ilişkin, kendine mi; kendine kendiliği kendi mi verdi ya d abilmiyor mu?
rastgelilikte olmak, rastgelilik sonsuz büyülükte bi matematikte tüm koşullar hesaplandığında rastgeliilk olmak, rastgelelğin tüm koşullarını hesaplayabilen zeka büyüklüğü içinde; özgür irade nedir? aslında irade nedir? bilince ilişkin mi? bilinci nyarattığı sanı mı? iradenin özgür olması bilinci ndoğasının henüz keşfedilmediği ya da kendini keşfedemediğ iya da sınırsız ve sonsuz olanaklılığa mı ilişkin;
kurup-bozup sonsuzlukta oyunlar oynayan ve eğlenen-öğrenen yapılarsak ya da yapıysak ve yapının kendisiysek yaının amacı ne?

isiklidusler dedi ki...

hayır tanrı olsa tanrıdan gidelim, tanrının olma amacı ne? tanrı kendi öncelini aradığında ne bulur, salt varoluşunu nasıl kabullenebilir ve sorgulamaz;
tanrı kendini yaratmadıysa öncesizlik içinden hep kendini bilirliğinde olmalı bu bilirlik bi yerde başlamadıysa bi yerde bitmez de ama bu nasıl olur?
tanrı kendini ve varolmalılığını nasıl tanımlar ve bütünler;
boşluklarda tehlikesiz ve korkusuzca onu tek varlık yapan nedir?
varlık bi ilüzyon olsun ve varlığın karşıtında mutlak bir de yokluk olsun o da ilüzyon olur; ama ilüzyonu oluşturan ne? yaratıcıyı oluşturan, bilinci oluşturan;
bilinç oluşturana gerek duymaz çünkü oluşmamıştır diyelim bunu ne tanımlar;
olmak sadece sanal bi kavra mı? tü mbu kavramları nkökünde ne var? oyun mu? bilme mi? onlar ve onları dayatan ne? çabuk son ne?
anın doğası ne? tek bir an sonsuz olsun ya da kendi içinde sonsuz olsun ya da tek bir zeka taneciği sonsuz olsun ve kendi içinde sonsuz olsun, ayrı ya da değil zeka zekaya ilişkin ve birbirini keşfedebilir olsun; sonsuzu sonsuz zamanı zaman yapan ne?

bir ile birlik olmanın algısı nedir ama? tüm şeylerin sanılgı olduğunu görmek mi? nereden nasıl ve ne kadar görmek ve gözlemlemek, bi şey kendini nasıl gözlemler-kendi içinden-kendi içinden dışına çıkamaz;
bi şey kendinini doğası üzerinde nasıl gözlem yapabilir, sanılgılar ve yansıtmalar yaratarak ya da tüm yetisini ifade ederek yetilerini ve yetkilerini mi gözlemler ve tüm bunlar sonsuz mudur?
bir olmak tek ve salt olmaksa bir ve birlik olma içinde teklik ve saltlık yalnızlık ve yalınlık var mı-bulunur mu? eş arar mı? denk arar mı?
bilinç olmanın doğası nasıl gözlemlenecek ve bilinecek varlık ve yokluk ve yaratım mı?
hayır şunu yapalım bildiğimiz bütün kavramları unutalım, var bulunma ve varolam haline gidelim; ya da varolmanın mutlak yokluğu haline ama bilinç içinde ikiside varsa bu nasıl? bilincin varlığı kavramı türetilemez mi ya da yokluğu, kendinin yokluğunun yokluğu;
bir olmak bilinç olmak tamam ama bir olmak ve bilinç olmak ne?
bilinç sadece bir tanım ya da bir kavram bir gerçekliğe ya da bir yakıştırmaya bizim
bizim

yaratılmamış olan ve yaratılmamış olarak var bulunan yaratılmasızca var bulunan/olan
ne vardır ne yoktur ya da hem vardır hem yoktur ama bunu tanımlayan ve anlatan ne;
olmaması mümkün değil olmalı ama olması mümkün değil ama var;
öncelsizlik içinde var bulunmak nedşr?
tamam varlığa ilişkin değil ama varlığa ilişkin olanı yaratan ya da yaratmayı destekleyen kök ya da özün var bulunması;
kendinin sınırlı oyunu olmak olur bu en iyi çıkarımda;
kendi eksiğini kendine göstermemek ya da kendi tümlüğünü bilmeyen/gizlenmiş kendin yaratıp eğlenmek ama bilincin kendi köksel olarak bunun farkında mı ve eğleniyor mu?
tüm bunları ifade eden ne? heeey;
nerede takılıyorum, bu kaçıncı soruşum;

koşullar zeka doğurmaz ya da rastgelelik zeka doğurmaz işin aksi bi doğurucu doğursa doğurmayan doğurucunun doğumu doğmaz;
öylece varolmakı tanımlayan ne!

yokluk ya da varlık sadece iyilik ya da kötülük kadar bir tanım mı ya da uzun ve kısa kadar ama ne!

bilinç nasıl gözlemlenebilir varlık dışında, birlik bilincemi ilişkin, bilincemi ilişkin derken,

neyi kaçırıyorum ben, önem;

Yorum Gönder