29 Haziran 2014 Pazar

bomboşluk

boşluğa sormuşlar senini derdin ne diye
hiiç

sen hiç boşluk oldun mu?
bomboşluk bi boşluk,
bomboş bi boşluk
içinde şeyler olsa da sen boşsun
senin özün boş
senin kendiliğin/kendiliğinğin, özlüğün boş/boşluk
olsun içimdekilerle yetinirim

içinde mi onlar,
kendi içinde
kendi içinde her şey
boşluk kendi içinde bomboşluk

--

... yergisi

bomboşluk patladı
boom diye, sıkıntıdan belki;
boşluk içinden boşluklar çıktı
boşluklar etrefa saçıldı dağıldı
her yer ama her yer boşluk oldu, boşluklarla doldu;
boşuna dememişler

---

atamadığım bu şeyden/şeylerden bi şeyler yapmam lazım
ne olur bunlardan
özge bi hayat;
çöpe attığım hayatım- hükümsüzdür;
kaldı elimde yapayalnızlık;
hiçe gidecek kimsem yok;
yalnız uyunmaz ki hiçte;

--

boşluğu çıkarsam yerinden
boşlukta bi sallasam öylece,
nereye koyarım yeniden bilmem
söksem boşluğu ; boşluğu-boşluktan
boşluklara diksem yeniden
boşluktan ipliklerle

sersem boşluğu boşluğa/boşluklara
üstüste boşluklar
altalta boşluklar
yanyana boşluklar
çook boşluklar çook
boşluklardan boşluk kaldırıp atsam / boşluklara

boşluğun olmadığı yere/yerlere boşluk götürsem
yükselnsem boşluğu sırtıma
boşluk kopyalasam boşluktan,
boşluk dersem
boşluk eksem/biçsem
yesme-içesem boşluk
doyursam boşluğu boşlukla/boşluklarla

uçsam boşluklarla,
boşluğun üzerinde boşlukların üzerinde
üstüm başım boşluk
önüm arkam boşluk
boşluğun içinde ben boşluk gibi, başka bi boşluk - içine hiç bi şey dolmayan,
boşluğa kaynaşmayan, boşlukla kaynaşmayan-
boşluğa erimeyen- boşlukla erimeyen
çook boşluğum var çok

14 yorum:

adenizcardak dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
isiklidusler dedi ki...

ben buraya yorum yazmıştım, nedense sonra yoktu;

adenizcardak dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
isiklidusler dedi ki...

aslında neden bu yazıyı/yazıları yazdığımı ya da duygusal durumumu sanırım;
yani yazdıklarımın bi anlamı olmadığı, yazarken ki ruh halimi düşünmüştüm;
zihnimi boşaltmak istemiştim sanırım

adenizcardak dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
isiklidusler dedi ki...

hayır hayır bende ne yazmıştına cevap verdim sundum;

silinen yazımda onlar vardı;
bu yazıyı yazarken ki duygu durumum ya da ruh halim,
zihnime doluşmuş saçmalıklardan korunma-kurtulma ihtiyacı ile boşluk ya da gibi şeyler düşledim ben;
bu yazı taa oradan yansıdı;
aklımda hiç bi şey kalmasın gibi hissettim;
bu dünya aklıma-zihnime çöp doldurdu anca;
takıntılar-kuruntular ve endişeler bıktığım şeyler ;
ben kendimi tanıyamaz oldum, kendimi yitirmişim bulamıyorum;
boşluğa öykündüm, öylece yüksüz olmaya;
herşeyi silmek istedim gibi
gibi;

adenizcardak dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
isiklidusler dedi ki...


hayır yazıdaki düşünce temamı belirttim
düşüncem temizlenmek arınmak istedi,
yani gereksiz şeylerle doldurdum kendimi ya da takıntılarla doluyum gibi hissettim
ne işe yarardı onlar
ve hepsini atmak, hepsinden kurtulmak istedim;
ve boşluk imgesiyle çalıştım kendimce;,,

boşlukta sadece enerji ya da bilinç var,
o gerçeklikelr oluşturuyor,
eğlence içinde - görerek- açık zihinle deneyimlemek varken,
neden bunca çöplükle doldurdum ki kendimi
gibi

adenizcardak dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
isiklidusler dedi ki...

palaşılamayan şey benim midir?
sadece benim olan şey benim midir?

benden başka kimsenin bilmediği ben,
beni kimse yaşamadı,
kimse ben olmadı,
kimse benim yerime ya da benim gibi ben olmadı,
kimse beni ben gibi bilmedi ise ben benim mi?
ben yalnızım mı?
ben nasıl bilineceğim ve tanınacağım,

dışarıdan gözleme dayanılarak- fiziksel varlığına tanıklık edilerek yapılan tanımalama tanımlamamıdır ve tanıklık mıdır, tanımak mıdır?
özdeşim ya da empati;

işte bunun gibi şeyler getirdi beni bu hale,
oysa ne özgür ve kurutunsuz-takıntısız ve mutluydum ben;
kendimi satmak istedim,
zihni durumumu dağıtmak/paylaşmak/göstermek hatta saçmak istedim;
mutluluğumu saçmak istedim;
göğe tohum saçmış gibi
---
satarsın bu canı hiç kimse almaz;

döne döne binbir öğüt verirler
dünya malı ile gözün boyarlar
Yunus;

isiklidusler dedi ki...

"geldi geçti ömrüm benim, şol yel esip eçmiş gibi;" (sallan-dalgalan-vur;)

sağ gözümden yaş geldi mesela,
sol gözüm - sol yanım aynı

"bir yanım deryada çalkanır şimdi"

insanlara sorsam bunu bilmezler,

"seyyah oldum pazar pazar dolaştım"

kendime sorsam?
bende bilmem, bilmiyorum;
kendi içimde ses bulmalıyım, ya diğerleri,
içte arayan insanlık kendini kendi içinde aradı

adenizcardak dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
isiklidusler dedi ki...

buraya yazdıklarımda uçmuş mu ne?

isiklidusler dedi ki...

ediyorum, ediyordum-edeceğim;
böyle böyle öğreneceğim sanırım;
şimdi bırakamam haksızlık etmeyi,
gelecekte kendimi yargılamaycakmışım ama bugünlerde yargılayıp duruyorum;
kaçan bi eğlence treni gibi yeni bi gerçeklik treni anlatıldı bana
ve ben inandım ona,
nedne inandım ki,
bilmem ki,
herkes başka şeylere inanırken ben

acılı-zorlu ve travmatik bi dönem atlatmışım
ama sanırım atlatmışım ve bitmiş;

Yorum Gönder