26 Eylül 2015 Cumartesi

toplayıp tüm ülkelerin anayasalarını yakmak istiyorum

16 yorum:

isiklidusler dedi ki...

toplayıp tüm ülkelerin anayasalarını yakmak

toplayıp tüm ülkelerin anayasalarını yakmak

toplayıp tüm ülkelerin yalan/yasalarını yakmak



istiyorum


ülke yıkmak-ev yıkmak-özgürlük yıkmak-yakmak ve sınır yıkmak- yakmak

tüm ülkelerin anayasaları halkların ya da insanın özgürlüğüden bahsetmeli birinci madde de

ve sınırları nsınırlılığını ya da özgürlüğü neey dayandırdığından
bi halkın özgürlüğünden?

insan ırk ve sınır ayrımını ?
neye dayanarak yaptığından behsetmeli-

adenizcardak dedi ki...

bloğunda ilk yorumum sınırlar neden var gibi bir şeydi iyice hatırlayabilsem keşke... ilk sınırı kim koymuş gibi bir şey de olabilir :-( kemik ağrısı fena :((((

kahvetelvesi dedi ki...

İnsanları ve halkları özgür kılmak , sınırları ortadan kaldırmak sadece adaletsizliğe ve kaosa yol açar . İnsanın özgürlüğünün sınırı , başkasının özgürlüğünün başladığı yere kadardır ancak . Misal , senin bangır bangır müzik dinleme özgürlüğün , benim sessiz ortamda kafa dinleme özgürlüğümle çatışmayacak mı ?

isiklidusler dedi ki...

yazdıklarım yok burda profil geçişini-girişini geç yaptığım için-sonra ya da

ama kısaca sessiz ortamda kafa dinleme özgürlüğü ve toplama kampları
eşitt hak a
ya da eşit hak b
tanımalı
sınız
siz bu durumda daha baştan bunu anlayamıyorsunuz
siz a-ya ya da b ye anladınız mı?
çelişik

-toplama kamplarında var mı?
bu özgürlüğünüz kendinizle çelişir

siz insan olarak geniş/bütün/büyük bir varlıksınız ve
tüm insan öznesi koyup düşünmeli
siniz geniş ve eşit
kendi adınıza düşünerek
bir
yere varamaz-
sınız

-siz daha bunu düşünürken toplama kamplarındaki tüm insanları sınırladınız-ülkesiz ve kendinizide de- onlardan
ama anlatmak bin yıl -sürer de

özgürlük düşünmeye gerek
var
daha baştan


isiklidusler dedi ki...

tartışmak isterseniz?

isiklidusler dedi ki...

bir yere varabilir ve sonsuz-son yıl sürer
ama bir yere varabiliriz -içtenlikle
katılırsanız

isiklidusler dedi ki...

şeyin sözü ülkelere bölünmesi yeryüzünün ilk kirlenmedir
doğadaki

isiklidusler dedi ki...

özgür bi alanın mülkiyeti ve geçici bi alanın mülkiyeti
bir ram üzerinde mülkiyet hakedin-direnin ve isteyin sadece silinmiş bir anı bulutu

http://www.youtube.com/watch/?v=1qQtWEC-9kU

özgür bellek özgü-r-dür

ölmüş bir yaşamın özgürlüğünden sözedin hadi bana
gelecek üzerinden -başlayın
bi nyıl sonraki sonradan yaşamınızın özgürlüğünden

kahvetelvesi dedi ki...

Tartışalım , ama telefondan yazmak zor ve sevimsiz .. Eve dönüşte, mutlaka..

kahvetelvesi dedi ki...

Eşitlik mi yoksa adaletmi ? Bunda anlaşmalı önce . Toplama kampının şartları , insanların gördüğü dayatma ve işkence tüm topluma hasredilmemeli . İfrat en az tefrit kadar sakıncalı . Olması gereken kadar ...

isiklidusler dedi ki...

benim bunu anlatmam zor gözüküyor kelimelerim dolaşıyor çünkü baktığım yer başka
bu siyasal bir söylem değildir /politik
toplama kampı diye bir kavramım yok -beni insanım sanıyordum!
nesliniz ve türünüz çözsün bunları o halde!
savaşarak ve sevişerek ya da

isiklidusler dedi ki...

yasalar beni ilgilendirmez
-insan olmanın onuruyla düşünüyorum ve düşünürüm
uluslararsı hukukta
ilgilendirmez beni
kafamdakiler -kafamdır

ben insanları toplamazdım vicdanım budur
insanlığım budur
kafamdaki düşünce

ben bunu sesler ve söylebilirim
eşitliğin ve adaletin de çıktığı yere ve o kavramlarında,
onlar öğrenecekler -başka yollarla -acıyla -ödetme ve şarj

isiklidusler dedi ki...

eski bir alıntıdır (yazdıklarım) alıntılarım

--

toprak herkesindir ve heryerindir
toprak insana ait değildir;

---

insanın sorunu toprak sorunu değilldir
ne para yetersizdir ne de toprak
toprakta yeterlidir alanda-kaynakta

benim yaşama hakkım kadar başkalarının da olmalı
ben bir toprağım ya da ülkem olduğunu (ve onun/oranın barış ve huzur denen şeyinde bana ait olduğunu ) benim hakkım olduğunu da iddia etmiyorum

bu ülkenin vatandaşı diye bi kavramım yok benim
bu dünyanın insanı birincisi
ikincisi- ülkem yok benim
ülke sahibi olmadığım gibi bi şey sahibi de değilim -kimse de değil;
o da benim kadar insan -bu da; herkesin ülkesi herkesin dünyası

bir başka insanın yaşama-bölüşme hakkı benim kadar ve ölme, giyinme hakkı da

--

toprak herkesin hakkıdır; sınırları kim çizdi tanrı mı çizdi;
bırakın savaşı bir ülkeye sınıra sığınmacı mülteci ya da sair amaçla da gelen taşınan-taşınmak isteyen kişi kişi orada yaşamalıdır ve açılmalıdır, açık olmalı bu;
Ülke sahiplenmek daha baştan ne biçim bir kavramdır da o/bu; Halk mülkiyetliği nasıl bir kavramdır ki
,Tüm dünya ülkeleri için söylüyorum, Gruplar topraklara sahip olamaz;
Ülkeler diye bir realite olabilir ancak bu bunu gerçek yapmaz; Toprak herkesindir; Tüm insanlığındır;
Ora kıtsa burda gelir yaşar yaşamalıdır
orda savaş varsa buraya sığınır sığınmalıdır da
uluslararsı hukuk
uluslararsı hukuku kim yazdı;
kim çizdi;

Eğer insan hakkı ya da özgürlüğü diye bi şeyen sözedecek toprak mülkiyeti ve mülkiyetsizliği üzerine düşünülmeli

isiklidusler dedi ki...

şimdi söyleceğim şudur- bunu savunun ve aksini savunun lütfen

bu ülke benim olsaydı ve benim diyebilseydim benim ülkem
ya da ben yönetseydim mesela

o insanları alırdım
yerleştirirdim toprağa ve ağaca ve kuşa ve kardeşlik öğretirdim
arazi ve toprak verirdim ya da hayvan ve kent kurardım ya da aracı
toplama kamplarına toplamazdım insanları
boş arazileri gösterirdim özgürce donatırlardı;

ben yönetseydim mesela

tüm dünya insalarına sınır açardım
5 milyon filistinli mi var hepsini çağrırıdım ve sınırları mı açardım ve
dünyada nerde savaş varsa tüm savaş insanları ve barış insanları da farketmez sınırlarım açık gelin derdim,
vatandaşlık bağıyla

alsınlar boş topraklarda tepinsinler ve olmayanlarla savaşsınlar
boşluklarla
boşluklarla

aptal halklar yetiştiren aptallar
,,
-savaş karşıtlığı savunurdum -kendim edirneye yürürdüm!
tüm insanı 80 milyon oraya çağırır orda ben yatardım-otururdum gandhimsi

topraklarımda ve denizlerimde insan boğulacak he
ben insanım diye oturacağım burda
göz göre göre boğulcaklar ve boğuluyorlar ve ben özgürlükten bahsediyorum
bahsedeceğim;
,

bir ülkeden sorumlu olsaydınız ne yapardınız- bir obadan (farketmez) ve bir insan topluluğunun başında olsanız ne yapardınız ya da yapardın bunu soruyorum geçmişte ya da bugün -de- farketmez

alsınlar vaat etmiş-vaat edilmiş topraklarında tepinsinler -ne kutsal-kutsalı?

toplama kamplarına insan toplamazdım bunu biliyorum ben- aksini bilenler aksini bilsin? bu benim vicdanım

isiklidusler dedi ki...

bu fikir düşünüldüğünde çok yönlüydü ama biride şuydu toplayıp tüm ülkelerin anayasalarını yakmak -bir eylem olarakta- (gerçekten örneğin edirne de) ya da hatırlatmak insan olmanın vicdanını ya da benzer şeyler

adenizcardak dedi ki...

<3

Yorum Gönder