13 Ocak 2013 Pazar

Uçmak İstiyorum

Uçmak istiyorum,
Hemde hemen,
Kanlatlarım olmadan bir uçağa ya da araca binmeden kendi bedenimle, kendi açık zihnimle ya da
Hemde şimdi ama hemen, evimde yükselmek ve balkon kapısını açıp üşümeden şöyle bi turlamak dünyayı hızlıca sonra uzaya doğru yükselmek yanmadan üşümeden ve hiç bi şeye çarpamadan, yıldızların içinden geçerek başka galaksilere her yere giderek sonsuzca uçmak işte öylece,

Çekim asası ne diyor bu konuda, Bu isteğim evrenden ne çeker? Nasıl bir gerçeklik oluşturur bana, Bir seçimmidir bu? Bir seçimse hangi seviyededir? Ama ben üçüncü seviye bedenimle öylece uçmak istiyorum işte,

İstediğim her yere anında gidebilmek kimseyi ve hiç bir şeyi rahatsız etmeden yani gözlemcilik akışını bozmadan, başka bir gözlemciyi etkilemeden ve objektif olan atomuda değiştirmeden öğrenmek için ve keşfetmek için sadece anlamak için, yeni bi şeyler olsun diye, heyecan canlılık ve neşe olsun diye, Ne bilim başka bi şey istesem ne isteyebilirim ki , Bilmek ve anlamak ve öğrenmek istiyorum ben sadece, Her şey sıkıcı ve akmıyor geçmiyor gibi, Çakılı kalakaldım gibi, Her gün aynı şeyleri yapıyorum ve hiç bi şey değişmiyor gibi, Tamam bunları yapmama gerekliyse bunlarıda yapayım ama zaman donsun ya da yavaşlasın bi arada oluversin bunlar, Bunlar olurken ve oluverirken bu gerçeklikte akmasın zaman, Ama her şey bilinçlice bu bilincimle bildiğim gibi akıyor ve sürüyorda olsun ama bunlar hemencecik olsun, Neden bekleyeyim ki , Niye bekliyorum ki, Niye istediklerim hemen oluvermiyor ki, Neden kimse bana açıkça neden olmadıklarını söylemiyor ki, Kimse söylemiyorsa kitaplar neden yazmıyor ki? Ansiklopedilerde neden bu konular işlenmiyor ki? Bilim adamları neden bunların cevaplarını bilmiyor ki? Tüm bunların açık ve anlaşılabilir ve kendimce özümsenebilir ve yorumlanabilir tamam işte budur dediğim cevaplarına erişmek istiyorum, Ama şimdi hemen, Ve bu uzay zamanı yaran ve aklıma tüm bu soruların cevaplarını koyan ve tamam ben bunları zaten biliyordum işte cevap buydu diyebileceğim bir biçimde erişmek istiyorum, Sorularımın cevapları olmalı ben sorarak ve cevaplar alarak gözlemleyerek ve yorumlayarak öğrenebiliyorum, Çıkıp hayatı gözlemlesem tüm bunlar olanaksız görünüyor her şeyi olduğu gibi sürdürmeliymişim gibi ama ben böyle her şeyi olduğu gibi sürdürmek istemiyorum ki, O halde neden buradayım ve sürdürüyorum ki? Öylesine tüm bu soruları sorduğum için tüm bu soruların yanıtlarını zaten alıyor ve öğreniyor olduğum bir yaşamı sürdürüyor olabilir miyim? Neden bunları düşünüyorum ben bozuk mmuyum? Neden hayatın seline kapılıp herkes gibi sürüklenip gidemiyorum? Neden tüm bunların bugün değilse bile bir gün olacağına inanıyorum ve neden ama şimdi gerçekten ve gerçekten tüm açık niyetimle bunlar olsun istiyorum? Bi kaç dilek hakkım olsa birincisini bilmek ve anlamak kullanırdım sanırım sorularıma yanıt almak için? Ama tüm sorularıma yanıt alabilseydim diyorum kendi kendime ne sorardım bilmiyorum ya da emin olamıyorum çünkü galiba tüm gerçekliği ve ne olup bittiğini öğrenmek ve anlamak isterdim bu da tüm yaratımın tüm değişkenlerini içine alırdı sanırım bunun dışında öğrenebilirlik ve anlayabilirlik sınırları da var ama? Neden yatağıma gidip yatmalı ve uyumalıyım, içimden gidip yatıp uyumak gelmiyor, İçim ne istediğinden de emin değilim gibi ama bi şeyler olsun istiyor, Bi şeyler değişsin, Hani ben biçimlesem bi şey öyle düşünüp biçimleyemiyorum ama kendi kendine olsun da ama kendi kendine olmamış gibide olsu nama hiç sıkılmayayım ben,

Sıkılmaktan çok sıkıldım sevgili uçmak,
Ve uçamamaktan muzdaribim, çünkü gerçekten uçmak istiyorum,
Ama sıkılarakta olsa önceliğim bilmek olurdu,
Bilmiyorum sevgili bilmek, Biliyorum sanıyorum ama olmuyor çünkü biliyor olduğumdan emin değilim, Öyle olduğunu varsayıyorum kabul ediyorum ya da öyle öyle olduğunu düşünüyor ya da öyle olduğuna inanıyorum işte, Bu bana mutluluk veriyor, Evet kendimi en tatmin eden yanıt benim bilgim ama ben gidip görmeliyim öylemi değil mi? Öyle bir görmeliyim ki görüşümü bile görmeliyim ki hiç şüphem kalmasın, Şüphe yokluk olsun bu durumda ve tanımlanamaz ve hatta düşünülemez olsun, Şüphe sınanamaz da olsun diyeceğim ama gerçeklik ona yapma anından mı gözlemlenmeli? Yapma anından gözlemlersek yapıcı değil ona gözlemci oluruz kendimize sonrasında ya da öncesinde çünkü kendimiz olsak objektif olamayız ne olurluğunu biliyor oluruz, Ama bilirlik potansiyelimizi zaten neden yaratıp deneyimleyelim, Gözlemci öncesini ya da yapışını oluşunu tüm gerisinden yada anından ya da tümü tek andan tek ya da tüm bilişten mi gözlemlemeli? Nasıl olmalı bu aşık?  Şimdi bir durumun öncesine gidelim, onu oluşturan tüm koşulları tüm nesne atom gözlemci tanık hepsi zihninden aynı anda gözlemlesek ya da bu değil gibi,


Bu bir oyun mu sevgili uçmak,
Bu bir oyun mu sevgili mutluluk?
Bu bir oyun mu sevgili neşe,
Siz neden azsınız bu oyunda, neden daha çok ve daha fazla olmak istemiyorsunuz, Bu benim oyunum olsa sizin daha fazla olmanızı isterdim, Hemen oylamaya sunar ve hemen kabul ederdim,

Binlerce kopyayala aynı anda kendimi bilerek yaşamak gibi bi şeyler istiyorum,
Kopyalanıp aynı anda daha çok öğrenmek istiyorum,
Bunun gibi şeyler istiyorum ben,

Düşlüyor olsam sevgili düşlemek,
Hemen şimdi başka bir dünya düşlerdim ama buradada işler kendiliğinden yoluna girsin,
Neden başka bir dünya düşlerdin deme bana, Bu dünya başka olamazmı o değişemez mi şimdi buradasın ve gerçekliğin bu deme? Ben sıkıldım bundan, Yenisini yapmak felan istiyorum bu öylece donsun tıp deyip susar gibi beklesin gidip başkasını yapalım hep birlikte öğrenip döenlim bunda daha iyisi felan yapalım sonra olmaz mı? Bu ne biçim dünya ben içinde düşünemiyorum bile, Hemen bi olumsuzluğa garipliğe felan saplanıyorum, Umutsuzlupa gitmeyeyeim diyorum ama her şey çarpık, Bakıp bakıp bu çarpı kdemenin ne alemi varki her şey işte baştan aşağı çarpık, Yıkıp yeniden yapalım bunu bu olmamış, Ben kabul ettim artık bunu, Bu dersse ders ben bu dersten sıkıldım, Seçtim felan diyorsunuz, Bırakalım işte ben bırakıyorum seçildiyse seçildi, İptal edelim bu dersi, Yere batsın böyle ders bu ders olmamış eğitim sistemine yetkililere sesleniyorum buradan, Burası özgür irade evreniymişya, E bunu diyorsunuz bu deniliebiliyor buradam bi çıkış yolu felan yok mu? Bitmeyen ders olur mu? Çişim geldi felan ekemiyor muyuz? Hİç m iözgir açık iradeli kaytarmalı yolu yok bunun? Bunca kaytarma yolunu neden öğrendik o zaman onlarda dersti, Ben sıkıldım ve ekmek istiyorum bu dersi sınıf boşalsın kazan çömlek felan patlasın, Kar yağsın tatil felan olsun, Hey evren uyuyor musun bi şeyler yap sürpriz felan olsun, Bilinmedik, görülmedik anlaşılmadık felan olsun,

On bin satır ya da binlerce sayfa yazsam aşık anlatmayacak gibi ama anlatacağım bu değilse bile böyle bi duygu durumdayım, Uyumaktan bile sıkıldım gibi gerçi bu ço keskiden beri yaklaşık oalrak böylede, Bazen enerjisiz, bazen yorgun ve bitkin olmaktan sıkıldım ve sıkılmaktanda sıkıldım dedim ya, Cevaplarda istemiyorum ben sıkılgansızlık istiyorum, Enerjisi azalmazlık ve bitmezlik istiyorum ama tüm bunlar öyle dengeli olsunda istiyorum han şbeni allak bullak eden sorgularda olmasın, Gerçeklik bir delilik gibi düşündükçe,

İradenin özgür olması nedir aşık? Evren nedir aşık? Neden aşk devinir özgür iradesinde ve evreninde, Burda sorun bu değil aşık, Her şeyi eşzaman yaratsan o kadar hızlı olsa o akadar hızlıda deneyimlemelisin belki ve ve anlaml ıve deneyimlenebiliyor olması gözlemlenebiliyor olması onu zaman sapmasıyla bu ya da benzer şekillerde bize deneyimletiyor olabilir ve biz zaten tamda bnu öğreniyor da olabiliriz ama sorun bu değil, Sorun cevaplarımızız neksik olması ve bize yetmemesi aşık, Güvenilir bir kaynak gibi, Bir sözlük ya da ansiklopedi gibi işte budur demeliyiz ve olmalı değil mi? Ben kargaşadan sıkıldım aşık ve yoruldum gibi dinlenmek istiyorum ama aslında bir yandanda dinlenmek değil gidip anlamak ve olmak istiyorum ama hem bu zihnimde hem onda hem aynı anda bilerek hemde heman şimdi,

Ben bilgi içinde uçak istiyorum aşık,
Öylesi daha mutlu olur düşündümde,
Öylesi daha doygun olur düşündümde,
Ben güven ve sevgi içinde rahatça ve korunarak hatta korunma ve güvenliksizlik duyumsamadan duyumsayabileceğim hiç bir parametre zihnimde olmaksızın ve bulunmaksızın ve baraınmaksızın aşık,
Ben öyle bir uçak istiyorum ki aşık duyduğum neşe, sevgi ve güven gibi yüksek pozitif değerler olsun ve negatif değerler düşünüemez ve tanımalanamz kadar berrak bilinmezlikte olsun ama bilinmezlik onun olasılığında doğan bir bilgiden yoksunluktanda olmasın şüphesizce,

Kendi varından açık emin farkındalıklı ve özgür olarak kendi gözleminin izniyle ya da onu bozmaksızın özgür irade içinde özgürce keşfedişli öğrenişli bilişli uçak doygunluğu hisli daha ötesi doygunluk arayışlı yüzüşlerle kendim içinde dolaşmak ve anlamak istiyorum aşık , Her yerde ve her şeyde olabilmek ama istediğim yerde istediğim gibi olabilerek ve durdurabilerek ve değiştirebilerek anlıyor musun? Bu hayat gibi müdahale edemediğim ve değiştiremediğim bir gerçeklikte değil? Böyle olacaksa bu kadar engimn ve geniş bir zaman algısında sıkışmış kalmış hissetmek istemiyorum bu benim zihnimden silinsin yoklansın gitsin ve olmasın istiyorum aşık ve hatta bi daha şeçimleyemeyeyim ve hatta geçmişime bile gerekirse dönemeyeyim ve hatta bu geçmişim neredeyse yokluk gibi olsun ya daöğrenilmişlikten yükselinmişlik gibi olsunda göyle esaretli ve istediğini yapamaz ve güçsüz hissetmeyeyim aşık anlıyor musun? Bu zordu demiyoru maşık zora dayanılır ben sıkıldım aşık bitsin istiyorum? Bitsinden bakalım ve gözlemleyelim ozaman daha objektif olur ve daha sakin düşünürüz, bi an donsunda beğenmezsek unutup dönelim içine ama bi ara, bi mola be aşık ama öyle bi dönelim ki sıkılganlık zorluk darlık silinmiş gibi olsun ama öyle gibide olmasın öyle olsun be aşık?
Yarın her yer masmavi aşk olsun,
Ben başka bir dünyada uyanayaım
Ve hatta her sabah başka bir dünyada uyanayım,
Aa diyeyim acaba bugün ne olacak ben bile hayal edemeyeyim,
Hayallerimin ötesi olsun ama o öte ulaşılamaz erişilemez bi ötede olmasın, O öteyi ben yapmış sonra unutmuş gibi felan olayım, Ama o öte benim ötem olsun Ve ben ben istediğimde beni dinleyebiliyeim ve anlayabileyim, Yaptığım bi oyunda istediğim gibi ayrılmak ve çıkmak istersem ya da sıkılırsam ve bi şeyleri değiştirmek istersem bu olmasa bile nedne olmadığını kendime güzelce ve mantıklıca anlatabileceğim erişebileceğim ve kendimi ikna eebileceğim kendime güven verebileceğim yollar olsun aşık,

Kendime yeter doygun bilgi ve ışı ksunamıyorum aşık, Şu an bu realitede kendime yeter bilgi ışık ve doygunluğu relite parametreleriyle istediği maçıklıkta ve netlikte sunamıyorum, Bunu önceden böyle tanımladıysam kendime ters zıt mıyım ben? Değilsem ve tam bunu öğreniyorsam kendimden sıkıldım aşık, şakanında bi tadı dozu var, Ne öğreneceksem ne dersiyse bu böyle olasın ya da böyle olmamış böyle olduysa bile ben burada böyle olduğuna ikna olmadım, Karmaşa da dersse ben bu dersi sevmedim, Sevmediğim şeyleri yapmakta benim seçimise ben o seçimi beğenmedim, Böyle oldu aşık, İşte böyle oldu, Özgür iradenini özgürlüğünü kısıtlamıyorum ama bir başka özgür irade evreninde ya da bu evrenin geleceğinde tüm bu anlattığım anlatamadığım parametreler yükselsin ve daha eğlenceli daha neşeli daha açık dah erilebilir bi şeyler olsu nay da bu sınansın ve ben buna ikna olayım isterdim, Dönüp bi gün baktığımda bu benim seçimimse kendime ne diyeceğim bilmiyorum ama kendime neden bunu tam şu anda daha yüksek anlatamıyorum aşık? Kaçmak değil derdim aşık her şeyden ama böyle olmasın, Bambaşka olsun umutlu olsun daha güzel olsun,

0 yorum:

Yorum Gönder