6 Nisan 2017 Perşembe

.Haklısınız..

.Milliyet Gazetesinden Bilgin Gökberk'in 10 Ağustos 2007 tarihli yazısı

10 Ağustos 2007, Köyün Delisi'nden…
Yine Alman Lisesi ve yine O nesil

…Okul 08:00'de başlıyordu.
Her sabah, Kadıköy'den Karaköy'e 07:15 vapuruyla gidiyordum.
Ucu ucuna.
Bazen…
Sis olurdu ya da lodos.
O zaman 07:00 vapuruna binerdim.sis çok lodos olunca da 06:45 veya 06:30 vapuruna. Öyle bir programlamışlardı ki hepimizi…

…Bir sabah yine vapurlar çalışmadı.
Göz gözü görmüyordu yine.
Kalkan ilk vapura bindim (06: 45).
08:05'de dersteydim.
Sınıfta, şimdi yaşıyorsa Kalli'nin yaşında olması gereken, en sevdiğim Hocalardan Herr Umlauf vardı.
Hocaların içinde en mantıklı gibi olanı.
- Niye geç kaldınız Herr Gökberk?
- Sis vardı.
- Bir önceki vapurla gelseydiniz.
- Öyle yaptım.
- Demek, ondan da öncekiyle gelmeliydiniz.
- Normalde geldiğim vapurun 2 öncesiyle geldim.
- 3 öncesiyle gelseydiniz.
- Kalkmadı.
- ?
- İlk kalkan vapura bindim.
- Dün geceden, sis olacağını bilmiyor muydunuz?
- Hayır.
- Bilmeniz gerekmiyor muydu (genelde sorardık hakikaten bir gece önceden, hava durumunu)?
- Gerekiyordu.
- Madem vapurla geliyorsunuz, bir gün önce, hava durumunu öğrenmeniz lazım değil mi?
- Evet.
- Eee?
- Sordum “yarın sis yok” demişlerdi.
- Meteoloji yanılabilir, hazırlıklı olmanız lazım her şeye.
- Haklısınız.
- En iyisi, sizin belki bu yakaya taşınmanız.
- Haklısınız.

0 yorum:

Yorum Gönder