3 Şubat 2020 Pazartesi

Karalamacalar

gök, yerzüyünü içine alan, boşluğun adı Karınca yüklü gezegenler ve boş tabutlar altlarından ırmaklar akan boş şelaleler

İstemek bulutu, istenç ;arkadaşlık istenci
Güç istencini şöyle yapalım, bunun istenci, 
bir kişi çıksın bana desin ki seni tanıdım ya bu hayattan gam yemem
yüreğinde insanlık, sevgi, umut vb. bir şeyler taşıyordun
başka ne isterim ki 

bazen ne yazacağını bilememek

bazen ne yazacağımı bilemiyorum
kelimeler kafama gelip akın akın doluşup sonra bocalayıp sonra geri dönüyorlar
tam orada ne yapacağımı hiç bilmiyorum

-imge saçım'lar'ı-

Baharı ve ve boşluğa uzanmış-serilmiş çiçek yapraklarını
Onların güneşe dokunan yüzlerini ve şarkılarını
Delirmemek için delirdim

Başı ve sonu olmayan kelimeler
Anlamlar
Diğerlerinin zihinlerinin içine bakmak gibi olan şey

direnç olduğunda yüz yağmur birden yağar
yüz yağmur birden koşuşturur
birden koşuşturur yüz yağmur
yüz kelebek buluta doğru
yüz kelebek şarkı söyler
varoluş kımıldıyor kendi kımıldamalarıyla
ve dalgalanan bir kelebek eşlik ediyor tüm bu tantanaya

güneşe ve yağmura vuran şarkı, kendini söylüyor
kelimelerin büyüsü

ters çevrilmiş şekiller gibi aklım
bana verilen yüz bu

titrek korkulu sabahtan imgesel bir akşama yolculuk
ve bazen bütün yalnızlıklar üzerime geliyor sanki
insanların kendilikleri
aklım bağırıyordu

yalnızlıklarla çarpışan olamamalar dansı
ve başkası olmamanın kendiliği
sabahsız akşamlarım

güler-yüzlü izdeşim-ler
kiminin kemiği, kiminin kanı, kimim yalnızlığı ve çocuksu şiiri, düşünü düşmeleri, düşünceleri var

yaşamalı mı karar vermedim
yaşamalı mı yarın karar vermedim
anları çakıyorum
mühürlü imler ve evrenler

boşluklara anları çakıyorum
ve düşten yaşanmışlıktan alanlar
burkarım zamanı bazen
delirmek istiyorum
bütün yalnızlıkların içine ve dışına doğru parçalanarak (boşanarak delirmek istiyorum)

kendi-m parçalarıyla birleşmek, çarpışmak ve ayrılmak

ben boşluğu tutam tutam; parça parça

Aklım imge kalbim düş topluyor hüzünlü çocukların suskunluklarından

Kalbinin bütün kırıklarını göster bana
Çünkü bakmaya korkmuyorum

Zaman taneleri ellerimden dökülür

Güneşe yuva yapmak için koşuyordu kelebek

Çıplaklığın soyunamaz oluşu bana yol gösterdi ve büyüler yaptım

Sevmeyi öğrendiğinde sevgiyi bulursun ve bir daha da kaybetmezsin


Kalbimin şiirleri

Kalbim kelebekler gibi çırpınıyor

Her ne olduysam o oldum
Bundan başka ne yaptım
  
Başkalarını inciten ilişkilerin ya da geri de ve arka da bıraktıklarının ruhlarını zedelemesi yolcuğu


Yalnızlığın kucağına yatıp beni okşamasını ve kuşatmasını deneyeceğim
Hatta mümkünse yalnızlıkla sevişip doğurganlığını sorgulamaya kadar...

Yalnızlıkla evliyim ve boy boy çocuksuzlarımız var yalnızlık-sı

Umarım da mı sanıyorsun
Mutluysan mutlusun 

Orada olan ama olmayan bir hayalet

Ne güzel bir gece

Kimseyle yazışmıyorum ama -kendiyle boş bir duvarla yazışmak bazen- bir-şeylerle ve birileriyle yazışmak gibi

İnsan adındaki bütünlük yorucu ve sıkıcı
Uzay boşluğunu düşünüp durdum
Yıldızlar birbirine dokunamıyor

Tek başınalığın zamanının saatleri bozuk ve düşleri ayarsız
İnsan kendiyle yalnız başınayken arkadaşlarının yıldızlar olmasını umuyor

Birbirine dokunabilen canlılarız
Hepsi bu
Hepsi bu

Mesela aydınlık aydınlığa dokunduğunda

Gökyüzündeki ışık parçalarının yıldızlara bölünmesi gibi insanlara bölündük

Boşlukta ayrı dönen cisimler gibiyiz

Çok fazla kalabalık ve gürültü de duyamıyorsun

Sahte ilişkiler ya da aslında birleşmemiş yalnızlıklar tüketmek istemiyorsun kendi bedeninle kalmak akıllıca
Yanında başkalarının bedeni olması
Bunun bir anlamı yok
Saatleri ayarlama enstitüsü
İnsan yalnızlığını sanırım başkalarına... ( .........verilmiyor gibi)
Metafizik...

Konuşmadığım dost
Olmayan yanımda ki...
  
Yıldızlar hidrojen yakıyor insanlar acı

Mutluluk üretmek için acı tüketiyoruz

Burada kimse yok ama ben varım
Kendimle tek başımayım
Yanımda fizik bedende olan bir ben daha olsaydı 2 tane olurdum
1 tane olmak az olmaktır

Kimse bana acı çektiremez artık seni ...

Kendimden bir tane daha olsa ona sarılır mıydım
Bunu düşünüp durdum

Ben tüm bunları hayatın getirisinin yorgunlukları
  
İnsanın bir ışınımına dair bir yükü ya da ışığa ve ateşe dair bir termodinamiği olsaydı sanırım acı olurdu

Kan uykulardan kan kaldıran gökyüzü
Yeryüzünde dirlik barış insanlık
Sersefil insanlık...
....


Karalama doğaçlama ve düş taneleri

Kelebekler kuşlara çırpınmayı öğretmeli!

Işık sızmalı ışık!

İnsanlar sevgiyi kaybetmiş arıyorlar bulan gören var mı?

Hayatla rövanşım var ama hazır değilim

Yürek yargılayan engizisyonlar
Ortanca taneleri
Yağmursuz düşler

Kendi kalıbımda hastayım

Sıkıştım yalnızlığa
Yalnızlığa sıkıştım diyorum

---

Uzak aydınlıklar diyorum
Uzak aydınlıklar
Bizi boğan yalnızlıklar diyorum

Kaygı
Yüreğimin yükü
Yorgun
Düşlerim bile yorgun

İnandık masal oldu
Çocuk gülüşlerine saklandı gece

Yüreğimin içine mutluluk doldurasım geliyor

Gecenin çökmesi gibi yüreğe çöken yorgunluklar

Kuşları izlemek gibi

Geceyi parçalara ayırdım

Düşsel sevecenlikler umardım
Yalnızlık kendini bana hissettirdi

İyi bildiğim bir şey varsa yalnızlık
Yalnızlıktan sorun
Yalnızlığın her çeşidini yedim ben
Yalnızlık gurmesi

  
Doğaçlama taneleri

kuru kara yalnızlık bağırır
ayakları yalınayak düşsüz'lük ve çocuksu kurtarılmış'lık
Sevgiyi gördüğünde ona dokunursun

sevgiyi bulduğunda onu tanırsın


0 yorum:

Yorum Gönder