22 Şubat 2013 Cuma

Amak-ı Hayal

 “Bu kitabı, hakikat aşkıyla yanan, akılla kavranamayacak konuları merak eden insanların zevkle okuyacağı kanaatindeyim.” Filibeli Ahmed Hilmi

"evet azizim! ben hayallerin arkasina gizlenmis olan hayaletleri ariyorum. ne yazik ki bulamiyorum. tam olarak 'bulamiyorum' demek de yanlis. bunu nasil anlatacagimi bilmiyorum. ilmi gerceklere kimsenin bir sey demeye hakki yoktur. yalniz, bir hakikatin varligi diger bir hakikatin varligina engel olmaz. bazi vicdanlar, baslangic ile sonu birbirinden ayiran bir cizginin onunde durup orada kalamaz. ben bu hayati; dunyaya nicin geldigimizi, ne olacagimizi, bizi bu dunyaya gondereni anlamadan terketmemeye niyet ettim. keske bu sorulara olumlu ya da olumsuz bir cevap bulabilseydim. yari dervis, yari deli ama her gordugunu hikmet gozuyle goren bir dusbazin dusleri sizi cagiriyor. hayat, sekr aninda gorulen bir dus degil midir? kim bilir?"

http://tr.scribd.com/doc/3483485/Amak-Hayal-Hayalin-Derinliklerinde-Yolculuk-Filibeli-Ahmed-Hilmi


"- mana ne demektir?
+ birin iki, ikinin bir olmasıdır.

- bunun ismi nedir?
+ kelime-i tevhid yani "la ilâhe illallah" diyerek allah'ın bir olduğuna inanmaktır.

- bir nasıl tevhid olunur yani birin bir olduğu nasıl söylenir? bir, bölünebilecek durumda, birden fazla şeylerden mi meydana gelmiştir?
+ hayır. biri basit olup bölünme kabul etmez.

- öyle ise bir, nasıl iki olur ve tevhitte neden iki taraf vardır?
+ iki tarafın birisi ikrar yani kabul, diğeri de inkârdır yani kabul etmemektir. inkârın varlığı, ikrarın gölgesidir. bu sebepten dolayı iki tarafın aslı birdir. eğer bir taraf olsa, o vakit ikilik olabilirdi.

- ya! buna ne derler?
+ bunun üç ismi vardır; birincisi yaratma sanatı, ikincisi görünüp bilinme cilvesi, üçüncüsü vahdet yani tek olma oyuncağı.

- bu ne zaman olmuştur?
+ zaman, inkâr ile ilgili bir taraftadır. var olmakta zaman olmaz ki! an olur.


- pekâla, an dediğin nedir?
+ sırf inkârdır. sırf yokluk, ikrarda zamansızlık demektir. farkta da yani ikrarla inkâr arasını ayırt etmekte de mutlak zaman demektir."

0 yorum:

Yorum Gönder